Avatar billede dnw Nybegynder
08. april 2003 - 19:19 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

UNALLOCATED HARDDISK hvordan får jeg adgang til den?

jeg har lånt min brors harddisk for at vi ku dele nogle af de ting som vi har liggende hver især... alt sidder som det skal... når jeg går ind i disk management... så står der følgende:

_____________________________
disk 0    |  (C:)
basic    |
55,89 gb  |  55,89 GB NTFS
online    |  Healthy (System)
_____________________________

disk 1    |
basic    |
55,90 gb  |  55,89 GB
online    |  Unallocated
_____________________________

disk 0 er min egen harddisk
disk 1 er min brors harddisk

hvordan får jeg adgang til min brors harddisk? disk 1?

mvh daniel
Avatar billede lrd Nybegynder
08. april 2003 - 19:21 #1
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=dnw&option=24 Mon ikke du skulle få lukket dine åbne spørgsmål inden du får mere hjælp herinde.
Avatar billede fromsej Praktikant
08. april 2003 - 19:21 #2
Har du jumpet den som slave?
Avatar billede lrd Nybegynder
08. april 2003 - 19:22 #3
Hvis du vil have hjælp af dette forum bør du vise at du er seriøs og bruge E på denne rette måde.
Avatar billede lrd Nybegynder
08. april 2003 - 19:22 #4
kik hans profil Fromsej :))
Avatar billede dnw Nybegynder
08. april 2003 - 19:27 #5
hvordan ka jeg se hvilke spørgsmål jeg ikke har afsluttet/lukket?
Avatar billede lrd Nybegynder
08. april 2003 - 19:28 #6
kik under konte og så under de spørgsmål du har oprettet. Læs reglerne herinde så bliver du lidt oplyst doh :(
Avatar billede lrd Nybegynder
08. april 2003 - 19:28 #7
konto
Avatar billede dnw Nybegynder
08. april 2003 - 19:32 #8
okay, jeg har lukket dem ned nu... er er nogen der ka hjælpe mig?
Avatar billede dnw Nybegynder
08. april 2003 - 19:34 #9
og ja, jeg har jumpet den som slave...
min er på primary og min brors er på slave
Avatar billede fromsej Praktikant
08. april 2003 - 19:48 #10
Har du ladet din BIOS finde den?
Avatar billede dnw Nybegynder
08. april 2003 - 19:49 #11
ja, den har fundet den inde i biosen.. den står som secondary slave og alt ser ud som det skal
Avatar billede the_onedk Nybegynder
08. april 2003 - 19:56 #12
Sådan flyttes diske til en anden computer

Kontroller, at status for diskenhederne er I orden, inden du frakobler diskene. Hvis ikke status er I orden, skal du reparere enhederne, inden du flytter diskene.
Sluk computeren, fjern de fysiske diske, og installer derefter de fysiske diske på den anden computer. Genstart den computer, der indeholder de diske, du flyttede.
Åbn Diskhåndtering.
Klik på Handling, og klik derefter på Scan diske igen.
Højreklik på en vilkårlig disk med betegnelsen Fremmed, klik på Importer fremmede diske, og følg derefter vejledningen på skærmen.
Bemærk!

Du skal være logget på som administrator eller medlem af gruppen Administratorer for at kunne udføre denne procedure. Hvis computeren er tilsluttet et netværk, kan indstillinger for netværkspolitik desuden forhindre dig i at udføre denne procedure.
Hvis du vil åbne Diskhåndtering, skal du klikke på Start, pege på Indstillinger, klikke på Kontrolpanel, dobbeltklikke på Administration og derefter dobbeltklikke på Diskhåndtering. Dobbeltklik på Lager i konsoltræet, og klik derefter på Diskhåndtering.
Når du har importeret en dynamisk disk fra en anden computer, kan du se og bruge alle eksisterende diskenheder på den pågældende disk.
Hver gang du fjerner eller importerer diske på en computer, skal du klikke på Handling, klikke på Scan diske igen og derefter kontrollere, at diskoplysningerne er korrekte.
Du kan flytte flere diske fra flere forskellige computere til en anden computer ved at installere diskene, åbne Diskhåndtering, højreklikke på en af de nye diske og derefter klikke på Importer fremmede diske. Du kan vælge, hvilke diske du vil tilføje fra gruppen, ved at klikke på Vælg computer.
Diskhåndtering beskriver status for de enheder, der befinder sig på diskene, inden disse importeres. Undersøg disse oplysninger nøje. Hvis der er problemer, kan du se, hvad der vil ske med hver enkelt enhed på diskene, når diskene er blevet importeret. Klik på Relaterede emner, hvis du ønsker yderligere oplysninger.
Avatar billede dnw Nybegynder
08. april 2003 - 20:00 #13
jeg har "importeret" harddisken.. jeg bruger engelsk udgave af xp, så der hedder det bare initialize... men der står stadigvæk unallocated
Avatar billede the_onedk Nybegynder
08. april 2003 - 20:03 #14
Hvilket Fil-system bruger din bror ?, Hvis du sætter disken tilbage i hans computer virker den så stadigvæk der ?
Avatar billede dnw Nybegynder
08. april 2003 - 23:08 #15
NEJ! det er det der er problemet! han fik sin harddisk hjem og satte den i... men så bad den bare om at sætte en boot diskette i... ?!
Avatar billede dnw Nybegynder
08. april 2003 - 23:08 #16
han bruger også NTFS
Avatar billede dnw Nybegynder
08. april 2003 - 23:09 #17
jeg har fået hans harddisk hjem til mig igen... nu når jeg sætter den i og går i disk management.. så siger den at hans hd er på 639,33 gb?!
Avatar billede the_onedk Nybegynder
08. april 2003 - 23:30 #18
så er der jo gået noget galt et eller andet sted, og så er jeg bange for at din brors data er gået tabt (medmindre at i kan nogle triks).
Der er intet andet at gøre end at starte forfra, da det er en simpel opgave der normalt ikke kræver noget specielt for at virke.
Avatar billede fromsej Praktikant
09. april 2003 - 16:26 #19
Der er en kommando i XP, der hedder Fixboot, det kan være den kan hjælpe dig.
Her er vejledning både til Fixboot og Fixmbr:
http://www.eksperten.dk/spm/223666
Ellers kan du prøve, med disken som Master, at boote fra en win98 bootdiskette og bruge kommandoen FDISK/MBR.
Avatar billede fet321 Nybegynder
06. maj 2003 - 02:25 #20
Lyder som om din bror bruger disken som systemdisk.
Mon ikke han bare skal sætte den aktive partion efter at du har haft fat i den?
Avatar billede dnw Nybegynder
06. maj 2003 - 02:27 #21
jeg har fundet ud af hva der var galt... da jeg trykkede activate inde i disk management så bad jeg den også om at konvertere hans HD... det resulterede så i at indholdet blev slettet eller gjort ubrugeligt..