Avatar billede harry Nybegynder
08. april 2003 - 17:31 Der er 19 kommentarer

Kan ik logge ind i Redhat 9 :-(

Hej jeg har et problem med at få lov at logge ind i min ny indstaleret RedHat 9 :-( Jeg kommer der til hvor den skriver (Localhost@ localhost root) og det hjælper ik at jeg skariver mit pasword eller skriver (StarX) :-(

Hvad gør?
Mvh. Harry
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. april 2003 - 17:35 #1
brugte du også uppercase da du skrev det rigtigt ..
jeg kan ikke huske om det betyder noget men *nix er com regelt case sencetive...
og så skal du skrive: startx
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. april 2003 - 17:36 #2
og du har vel instaleret xfree86 + en window manager ..
du lavede vel en standart instalation og ikke en ekspert .. for så kan det være det ikke er instaleret.
Avatar billede harry Nybegynder
08. april 2003 - 17:40 #3
Hej> Loadet ja jeg har valgt en standart instalation og jeg aner ik hvad (Uppercase) er? Skal jeg skrive Nix først eller hvad?

Mvh. Harry
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. april 2003 - 17:51 #4
nej
uppercase er UPPERCASE
lovercase er lovercase
hvis du forstår.
og du skal skrive: startx og ikke StartX .. sådan er det ihvertfald normalt.
Avatar billede harry Nybegynder
08. april 2003 - 18:14 #5
Loadet> Det har jeg prøvet nu men det hjælper ik nåde.
Den skriver det her.

XIO: fetal IO error 104 (connection reset by peer) on x server ":0.0" after 0 request (0 known processede) with 0 event remaining.

Mvh. Harry
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. april 2003 - 18:20 #6
ok så er det fordi du ikke har sat din xf86 server ordenligt op ..

jeg ved desværre ikke hvordan den sættes op i redhat ..
men muligvis skal du edit noge i /etc/x11/xf86config

eller så er der et grafisk tool til redhat ..
men der er ikke andet at gøre end at prøve sig frem ..

feks ved at søge i google groups på din fejl
XIO: fetal IO error 104 (connection reset by peer) on x server ":0.0" after 0 request (0 known processede) with 0 event remaining.

jeg har selv været der mange gange .. men med freebsd hvor jeg har måtte side den halve dag og prøve mig frem.

du får vist også en fejl log i /var/log/xfree86.log.0 eller noget.
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. april 2003 - 18:22 #7
det kan være mus/keyboard/grafiskort driver / skræm modes m.m der ikke er sat rigtigt op.
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. april 2003 - 18:23 #8
i freebsd kan man bruge /stand/sysinstall en gui til at sætte det op ... men jeg ved ikke hvad det hedder i redhat
Avatar billede harry Nybegynder
08. april 2003 - 18:33 #9
Loadet> Ok det må jeg jo lige prøve man skal jo ik give op så let ;-)

Mvh. Harry
Avatar billede harry Nybegynder
08. april 2003 - 19:28 #10
Loader> Nu har jeg oxo prøvet det og jeg har prøvet og gen indstaler Linux oxo! Men det virker SG stadigvæk ik! :-(

Så jeg smider Linux i skralde spanden!
Tak for din hjælp selv om det ik hjalp nåde ;-)
Mvh. Harry
Avatar billede harry Nybegynder
08. april 2003 - 19:29 #11
Kan det svæer ik give dig nogen poit da det ik virker men du får dem når det gør! :-)
Avatar billede ipol Nybegynder
19. maj 2003 - 17:00 #12
"xconfigurator"  mener jeg
Avatar billede hmortensen Nybegynder
19. maj 2003 - 17:02 #13
har du prøvet at skrive "setup" ?

så kan du indstille div ting
Avatar billede ipol Nybegynder
19. maj 2003 - 17:03 #14
Sådan er det i redhat 7.3 så mund ikke det er det samme i redhat 9.
Avatar billede ipol Nybegynder
19. maj 2003 - 17:07 #15
Hov der var noget der, I redhat 8 er det setup som hindu_skp skriver.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
19. maj 2003 - 17:09 #16
havde samme problem med et SiS gfx kort, som den ikke gendkendte.

Så måske det er et driver problem
Avatar billede harry Nybegynder
19. maj 2003 - 17:53 #17
hindu_skp> Jeg er slet ik med længer for jeg har droppet Linux gider ik sådan nåde BØVL!

Mvh. Harry
Avatar billede hmortensen Nybegynder
19. maj 2003 - 17:55 #18
Bøvl ?

Typisk utålmodig folk.
Avatar billede ipol Nybegynder
19. maj 2003 - 18:04 #19
"Harry" har du forsøgt det som hindu_skp forslog ?
Prøv at logge ind som root, for dernæst at skrive setup.
Giv linux en chance.