Avatar billede anderskj1 Nybegynder
07. april 2003 - 23:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

At fobinde til en MS SQL server via JS og ASP

Hejsa.

Hvordan kan jeg oprette forbindelse til en MS SQL DB fra ASP/Javascript uden brug af Global.asa og ODBC?

DVS. Hvordan "hardcorder" jeg ADO connect objectet med server sti bruger osv ind i selve ASP koden? Sikkerhed har ikke noget at sige.
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2003 - 23:36 #1
Connect = "Provider=SQLOLEDB;Server=Servernavn;UID=Brugernavn;PWD=password;Database=databasenavn"
Avatar billede mortrr Praktikant
07. april 2003 - 23:55 #2
Avatar billede flytier Nybegynder
08. april 2003 - 11:56 #3
var Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection");
Conn.Open("PROVIDER=SQLOLEDB;DATA SOURCE=server_name;DATABASE=db_name;UID=username;PWD=password");
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2003 - 11:58 #4
Ok, lad os tage den samme nogle flere gange ;)
Avatar billede anderskj1 Nybegynder
13. april 2003 - 18:35 #5
Takker