Avatar billede rmosel Nybegynder
04. april 2003 - 17:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sysprep, ghost og win xp med forskellige maskinplatforme

kan det lade sig gøre at lave et image af win xp der virker på forskellige maskiner med sysprep værktøjet i xp. Det jeg tænker på er, om man kan lave et generelt installationsimage (ghost) der kan ghostes tilbage på forskellige maskiner, derefter genstartes destinationsmaskinen og udfører plug and play. Hvordan gør man, hvad skal man højde for og hvori ligger begrænsningen? kan man fx lave et ghost på en pentium og overføre det til en amd baseret maskine? jeg har prøvet på samme maskine og her er der ingen problemer, men så snart jeg prøver en anden destinationsmaskine kommer jeg ikke videre
Avatar billede hcma Novice
04. april 2003 - 17:39 #1
Det kræver at de forskellige maskiner er nøjagtig ens konfigureret, d.v.s. at hardwaren er det samme, da det jo er et spejlbillede der laves.
Avatar billede steenhh Nybegynder
07. april 2003 - 13:42 #2
Det eneste du kan udskifte er din harddisk og derefter ghoste, men det letter jo også på installeringen ikke?
Avatar billede rmosel Nybegynder
07. april 2003 - 20:50 #3
Er du helt sikker på det? Jeg har arbejdet med det så sent som i dag og jeg Fik et image gerereret på en amd baseret maskine, til at virke på en pentium3 maskine, så langt så godt. Den kørte plug and play igennem og fandt alt hardware. Det som jeg er interesseret i er, hvor begrænsningen ligger. jeg har læst mig til, at der kan være nogle problemstillinger hvis det drejer sig om compaq, IBM og lignende, da de kan have deres egen HAL (hardware abstraction layer)
Avatar billede olfert999 Nybegynder
08. april 2003 - 19:26 #4
Du kan nemt lave et image der kan bringes til at fungere på mange vidt forskellige maskiner, der er et par ufravigelige krav, maskinerne skal anvende samma hal og hvis maskinerne anvender forskellige harddisk controllere skal de forskellige typer angives i sysprep.inf filen (se dokumentationen til sysprep.inf)
Avatar billede rmosel Nybegynder
09. april 2003 - 10:51 #5
hvor finder jeg dokumentationen til sysprep.inf filen?
Avatar billede olfert999 Nybegynder
09. april 2003 - 20:39 #6
Sysprep.inf er dokumenteret i filen ref.chm som findes på WXP CD'en i folderen support\tools indpakket i deploy.cab se evt også deploy.chm samme sted.
Avatar billede rmosel Nybegynder
09. april 2003 - 20:55 #7
jeg er nu blevet en del klogere, jeg siger tak for hjælpen.