Avatar billede illmagic Nybegynder
04. april 2003 - 17:09 Der er 9 kommentarer

Swift 3D spørgsmål

Hej Allesammen !

Jeg er gået lidt i gang med at animerer i Swift 3D til mine flash film.
Jeg sad så lige her og kiggede på denne her:
http://www.flashkit.com/movies/Scripting/Preloaders/Tunnel-Romeo_De-187/index.php

og undrede mig over hvordan man egentlig laver det der hvor den kun viser skelletet af en ting.
Kan det gøres i Swift 3D eller skal det først laves i Maxer og derefter importeres i Swift ?

på forhånd tak.

{{ illMagic }}
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. april 2003 - 17:13 #1
tja har du mulighed for at gøre det i maxer ( regner med du mener 3ds max )  er det da klart at foretrække.  Da det kan en del mere end swift3d ;)

En hurtig måde er at lave en cylinder  og smide et wireframe matriale på og få skruet den lidt, det kan gøres med en modifyer.  Så du på banen, så kommer animationene bagefter hvor du bare kan smide en path på som kameraet skal følge.
Avatar billede illmagic Nybegynder
04. april 2003 - 17:16 #2
Har ikke mulighed for at gøre det i maxer (3d studio max) desværre.
Når du siger at der skal en wireframe på er det så i 3ds eller Swift?
ved godt hvordan man gør i 3ds men ikke i swift.
Det du siger med at sætte en "matriale" på er det i swift ?
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. april 2003 - 17:19 #3
nej det var i 3dsmax jeg snakkede om.  Kender ikke swift. Siger bare at har du mulighed for at gøre det i 3dsmax, altså har du programmet så brug det, 30.000 kr eller hvad du evt har givet skal jo bruges, og 3dsmax kan sagtens impotere til flash
Avatar billede illmagic Nybegynder
04. april 2003 - 17:28 #4
ok lyder godt, vidste jeg ikke 3dmax kunne.
Nej har ikke givet noget for det, det er en jeg kender der bruger det.
Men overvejde lidt at investerer i det, men nu overvejer jeg at købe 3ds :D
Nå men det finder jeg ud af !

takfor hjælpen, lav evt. et svar for points.
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. april 2003 - 17:29 #5
Du fik jo ikke svar. Vent til der kommer en der ved noget om swift3d, det kan sikkert også laves der i tror jeg.
Avatar billede illmagic Nybegynder
04. april 2003 - 17:35 #6
Ja det gør jeg :D
Men dit svar var nu endnu bedre end det jeg kan få. For vil bruge 3ds istedet for then, skal bare lige prøve det engang, skal lige finde en trial/demo først. Men pointene er dine så svar du bare !
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. april 2003 - 17:36 #7
okay vil du have en uddybende forklaring på metoden i 3dsmax må du sige til.
Avatar billede illmagic Nybegynder
09. april 2003 - 10:54 #8
michael-k ::

ok har fået en lille version af 3ds, hvordan konvertere man så til flash ?
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. april 2003 - 11:01 #9
kan du feks med dette plugin http://www.davidgould.com/Illustrate/Products.htm
Det koster dog, er ikke lige sikker på om der er nogle der er gratis, tror jeg ikke. Men prøve trialen :)