Avatar billede joergensh Nybegynder
04. april 2003 - 16:15 Der er 8 kommentarer

Program til at finde sammenhæng mellem tal

Findes der et program, der kan finde en sammenhæng mellem en talrække, hvis blot man taster denne talrække ind? Hvis der er, hvad hedder programmet så og hvor kan jeg så anskaffe mig det?

Eks: Jeg indtaster 1,3,5,7 i programmet og udslaget bliver: +2.

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
04. april 2003 - 17:03 #1
Det gør der måske, det kommer også an på hvad du mener med talrækker. Om den også skal kunne finde ud af det, hvis det f.eks. er talrækken 4,5,7,10,14,19 eller 40,37,35,32,30,27. Skal det kun være med faste intervaller, eller skal den også kunne finde en sammenhæng, hvis der ikke er faste intervaller ??
Hvis det kun er faste intervaller, så kan jeg hurtigt lave et program.....
Avatar billede joergensh Nybegynder
04. april 2003 - 17:10 #2
Hej r.hegaard og tak for svaret. Programmet skal også kunne finde ud af det med mere komplicerede talrækker som dine eksempler. Nogen forslag?
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2003 - 17:15 #3
Her er et simpelt for-sjov script:
http://javascript.internet.com/miscellaneous/pattern-finder.html
Nok ikke noget, du kan bruge. :)
Avatar billede joergensh Nybegynder
04. april 2003 - 17:17 #4
En typisk talrække ville være:

20,8,13,5,11,7,19,35,13,2,10,17,18,1,5

eller

Hvis jeg selv kunne finde en sammenhæng ville det være fedt, men det er ikke den mest logiske talrække?

Men jeg ville blive enormt glad, hvis jeg fandt den.

De eneste oplysninger jeg har om disse talrækker er, at tallene aldrig vil være meget højere end 40 eller 50, men det kan ske. Jeg tror ikke de kan være over 100.
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
04. april 2003 - 17:17 #5
Nej, sådan nogle programmer hænger nok ikke lige på træerne. Jeg kender i hvert tilfælde ikke lige nogen.
Det er nok muligt at lave et program der kan finde sammenhængene, men det er nok noget besværligt..
Avatar billede joergensh Nybegynder
04. april 2003 - 17:25 #6
Jeg har bemærket, at tallet foran et tal næsten altid er nær det samme, nær det dobbelte, eller nær det halve, men aldrig det samme...?
Avatar billede joergensh Nybegynder
04. april 2003 - 17:25 #7
Ok, det var ærgerligt...jeg ville også tro, at det er en vanskelig opgave.
Avatar billede joergensh Nybegynder
04. april 2003 - 17:30 #8
Hele problemstillingen er, at jeg har en masse talrækker. Disse talrækker skal jeg finde en sammenhæng imellem. Men denne sammenhæng skal passe på alle talrækkerne.

Her er to af talrækkerne:

20,8,13,5,11,7,19,35,13,2,10,17,18,1,5

En sammenhæng, der passer på dem begge?