Avatar billede mgreve Nybegynder
16. november 2000 - 17:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Probs. med Abit kt7-Raid??

Hejsa alle interesserede :)

Jeg har lige investeret i et Abit kt7-raid mobo med en AMD Duron 700MhZ processor og et Asus GForce2 7100 MX. Windows fungerer fint men når jeg vil afspille en video fil (mpeg, avi, og alle andre formater) hakker den. Også når jeg spiller spil (UT) finder den for det første ikke grafik kortet og derefter kan jeg ikke spille uden en masse forsinkelser på musen.

Derudover har jeg et Monster Sound MX300. Det virker ca de første 1-3 minutter og derefter er der bare ingen lyd.

Jeg har kontrolleret at jeg har de nyeste drivere til både spil, bundkort og grafikkort.

Er der nogen med et svar der kan hjælpe?? Kan det evt være noget opsætning i BIOS??

Hilsen Greven
Avatar billede xtom2 Nybegynder
16. november 2000 - 17:34 #1
Hvis ikke du allerede har det, så opgradér til DirectX 8.0 >
http://www.microsoft.com/directx/homeuser/downloads/default.asp

Hvilke drivere bruger du? -nVidia eller Asus\'?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
16. november 2000 - 17:55 #2
Fra den respektive manual..

There can be many reasons for this. However, note that the AGP port shares its interrupts with PCI slot 1 (the slot next to the AGP card) and so any device on this slot could potentially cause conflicts with the AGP card. If you have free slots, move any PCI card away from this slot. If all your slots are full, put an infrequently used card in here (and certainly a card which isn\'t used during 3D applications).  Other solutions include:

Many users report improved stability by increasing the I/O voltage from 3.3v to 3.4 or 3.5v.

Stability can often be achieved by reducing the graphics hardware acceleration under Display Properties-Settings-Advanced-Performance - although this may impact on graphics performance.
Note also that ABIT have reported that it is necessary to install the VIA 4in1 driver before installing any later AGP driver, as AGPx4 may not work otherwise.

Some people have found that adjusting the AGP driving control Advanced Chipset Features Menu of the BIOS will also help - see SysReview article, for instance.
Avatar billede mgreve Nybegynder
16. november 2000 - 18:03 #3
Daarn... det er utroligt hvad man kan lære ved at læse manualen ... hehe. Jeg var gået i gang men var ikke nået dertil endnu... jeg prøver det snart og så vender jeg tilbage...

btw.. Har både prøvet Nvidia og Asus. Har du en kommentar til hvilke der er bedst?? Jeg kører også med DirectX 8
Avatar billede xtom2 Nybegynder
16. november 2000 - 18:52 #4
Svært at bedømme.. jeg bruger selv Detonator3 (v6.26 tror jeg nok) - jeg testede dem alle igennem og beholdte de drivere, der gav bedste resultat i 3DMark2000 og Sisoft tests.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
16. november 2000 - 18:53 #5
Og så har jeg jo tweaket kortet :P
Avatar billede mgreve Nybegynder
16. november 2000 - 22:05 #6
Jeg har prøvet at skifte kortet ud med mit gamle Riva TNT. Ingen forbedring. Jeg har flyttet ting fra pci slot 1.... stadig ingen forbedring. Plus jeg har prøvet de andre indstillinger i BIOS\'en... heller intet der.

Er der mulighed for et defekt mobo??
Avatar billede xtom2 Nybegynder
16. november 2000 - 22:47 #7
Det tror jeg er en anelse for tidligt at sige.. jeg ville forresten egentlig godt vide hvad UT finder for et kort, når du starter spillet op i safe mode..?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
16. november 2000 - 22:56 #8
Unreal Tournament v436 Patch: Win95/98/NT4/2000
http://www.fileplanet.com/dl/dl.asp?/planetunreal/official/utpatch436.exe
Avatar billede xtom2 Nybegynder
16. november 2000 - 22:58 #9
Fra UT FAQ:

If using an Aureal A3D 3D sound accelerator board such as the Diamond Monster Sound 3D, you need to go into \"Advanced Options/Audio\" and turn on \"Use3dHardware\" to enable 3D sound card support. You need to upgrade to the latest version of Aureal\'s A3D drivers in order to get acceptable 3D sound performance. Using Unreal in conjunction with earlier versions of the drivers causes severe  performance problems (major slowdowns on the order of 30-50% while playing sound).

If you have an Aureal A3D sound card with Unreal 3D sound enabled, you must disable the Aureal\'s \"A3D Splash Screen\" in the Aureal configuration utility. If this is not disabled, Unreal may be unable to go into full-screen mode because of the splash screen interfering.
Avatar billede mgreve Nybegynder
17. november 2000 - 00:37 #10
Når jeg starter UT op finder den ikke andet end software komprimering. Men problemet ligger stadig når jeg prøver at afspille film eller lyd i windows.

Jeg har den seneste patch til UT og bruger også de indstillinger du har foreslået.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
17. november 2000 - 00:54 #11
Det vil sige du i safe mode UT ikke engang kan vælge Direct3D devices?

Filmafspilning i Windows:
-prøv at formindske hardwareaccelerationen for dit skærmkort.. Start > Indstillinger > Kontrol Panel > Skærm > Avanceret > Indstillinger > sæt accelerationen ned til \'Ingen\' og tryk OK.

-Tjek om dine skærmdrivere understøtter DirectDraw; Start > Indstillinger > Kontrol Panel > Skærm > Indstillinger > Avanceret > Kort. Hvis driveren understøtter DirectDraw, står der DirectDraw ud for Funktioner under Kort-/driveroplysninger. Hvis driveren ikke understøtter DirectDraw, skal du have en opdateret driver.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
17. november 2000 - 01:04 #12
\".. When you first launch the game the video configuration utility will attempt to determine what type of video hardware is installed on your system. The utility may not always correctly determine which options will or will not work with your hardware. For instance, 3dfx Glide may be listed as a certified and compatible driver on your Riva TNT2. Selecting a mode that is not compatible with your hardware may force the game into software rendering or even cause the game to crash.

It\'s up to you to find the rendering mode that works best with your hardware. If the option you wish to use is not listed (such as Direct3D or OpenGL), click on the \"Show all devices\" button for more options...\"
Avatar billede mgreve Nybegynder
17. december 2000 - 05:07 #13
Beklager den lange svartid. Jeg har desværre selv fundet ud af svaret. Det viste sig at det var mit lydkort der f...... det hele op. Når mit Monster Sound MX300 sad i kørte det rigtig dårligt. Lige meget hvilken port jeg har prøvet med, eller hvilke indstillinger jeg har prøvet.

Men du skal have kanon tak for hjælpen. Så for din research og dine bud vil jeg gerne give dig pointene alligevel. Tak for denne gang  :o)

Vi ses på eksperten.