Avatar billede pollas Nybegynder
04. april 2003 - 03:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Installation genstarter

Jeg installerede et par programmer, heriblandt en service update og en ny version af movie maker fra Windows Update, der til sidst bad mig om at genstarte. Det gjorde jeg, men hver gang computeren skulle lige til at gå til det billede, hvor jeg normalt logger ind, genstartede den.

Jeg prøvede en 3-4 gange, alle gange med samme resultat. Jeg satte så cd-rommer i, og bootede fra den (en opgraderings-cd); jeg havde ikke så mange valgmuligheder (burde jeg ikke kunne vælge repair el.lign?), så jeg prøvede Install, der meldte, at der allrede var en installering igeng som den kunne fortsætte. Det sagde jeg ja til, men når den når til komponentregistreringen melder den Alvorlig fejl, at den vil genstarte og at jeg, hvis det ikke virker (hvad det ikke gør - har prøvet 3 gange), skal vælge Annuler installation - som jeg ikke mødes med noget sted... Når jeg starter op kommer der bare Installation genstarter, og jeg kører ovennævnte show forfra.

What to do? Jeg har mistet kontrollen over min computer, jeg kan ikke komme i kontakt med Windows, og jeg ved ikke, hvorfor den melder Alvorlig fejl.

Kan jeg 'force' den til repair mode, er der forskel på full/upgrade-cd'ernes evner, hvad kan der være galt (er det Windows selv, eller min boot-harddisk, eller motherboardet?) - og hvis det ulykkelige skulle ske at jeg bliver nødt til at installere forfra på en blank disk, kan jeg så på nogen måde redde indstilingerne, især mails?

En længere smøre, beklager, men som vanligt i sådanne situationer, er jeg lidt smådesperat, og må sande, at de gode gamle win98-evner mht. at omgå systemet, ikke slår til i xp-verdenen. Ikke for mig, anyway...

Håber på lidt hjælp - på forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2003 - 06:36 #1
Prøv med en repair: http://webguider.dk/artikel.asp?artikel=xprepair.pdf

Hvis det ikke virker, tyder det på at din computer ikke er kompatibel med Windows XP eller din ram/grafikkort/cpu,bundkort er defekt.

Måske kan en BIOS opdatering løse problemet.
Avatar billede pollas Nybegynder
04. april 2003 - 10:42 #2
Computeren har kørt XP over et år, så den burde være kompatibel.

Men jeg har svært ved at finde ud af, om den afbryder pga. harddisk, bundkort ell. selve Windows. Hvor vil den placere en logfil?

Som sagt har jeg også problemer med at få lov at vælge Repar som foreslået i .pdf'en. Som det er nu, går den direkte til 'Installation genstarter', hvorfra jeg ikke kan gøre noget... Kan man tvinge den i Repair mode?
Avatar billede pollas Nybegynder
07. april 2003 - 20:43 #3
Hmm...intet virkede...reformaterede og reinstallerede... Men tak for forslaget!