Avatar billede myllesen Nybegynder
03. april 2003 - 19:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

800M med Lite-On 12x10x32 LTR-12101B ???

Jeg har ovennævnte brænder, og har købt en stak 800M discs. Der står godt nok på CD-pakken at der er support for 16101B, men hvorfor kun den? Kan det bare ikke lade sig gøre at få mere end 700M med en 12x?

/mylle
Avatar billede hottadpole Nybegynder
03. april 2003 - 20:15 #1
Det skyldes nok at din brænder ikke er gearet til den størrelse skiver. Prøv at se om producenten har en firmware opgradering der klarer det. Min egen Lite-On 40125 ser 800 mb skiver som 730 mb men brænder gerne den fulde kapacitet.
Avatar billede red_martians Nybegynder
04. april 2003 - 07:50 #2
Ja og mit 24x10x40 LiteOn ser dem som 650MB-CD'er..... Jeg har erfaring med, at man bare skal lade den overburne.. Så sker der ingen ting...og den brænder på det der er plads til!!
Avatar billede myllesen Nybegynder
04. april 2003 - 09:23 #3
Jeg har prøvet at tillade overburn, men skiven bliver ikke genkendt som mere end 700M, selvom det faktisk er en 800M, så når jeg vil skrive en fil på mere end 700M afviser brænderprogrammet at fortsætte. Jeg har Nero sw. Hvad er tricket?
Avatar billede red_martians Nybegynder
04. april 2003 - 09:30 #4
....hmmm...den forstår jeg ikke..... Min kommer også op og fortæller at skiven er for lille.... mener man skal trykke fortsæt, så skriver den at den brænder med overburn!!.....
Avatar billede myllesen Nybegynder
04. april 2003 - 10:31 #5
CD-skiven bliver automatisk ejected når programmet afviser. Og der er ikke nogen fortsæt-knap...
Avatar billede red_martians Nybegynder
04. april 2003 - 10:46 #6
Og havde du aktiveret overburn.....i indstillinger.... og har du derunder sat tiden til 90min'CD
Avatar billede myllesen Nybegynder
04. april 2003 - 13:24 #7
Fandt en forklaring på lite-ons forum, vil lige prøve det af... Åbenbart det mest stillede spørgsmål på det forum!
Avatar billede red_martians Nybegynder
04. april 2003 - 13:31 #8
kan du give mig et link???....
Vil godt se om der er andre løsninger