Avatar billede phovring Nybegynder
03. april 2003 - 17:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Random billedrotation - fra billedsamling

Jeg ønsker at kunne indsætte et tilfældigt billede fra en bestemt folder på en plads på en webside. De løsninger, jeg har set indtil nu, har krævet, at jeg indkoder samtlige filnavne på billederne.
Men kunne man ikke lave et script, der tager et tilfældigt billede blandt dem, der nu lige befinder sig i mappen 'images' på mit site. Så kan jeg fylde billeder på, efterhånden som jeg nu synes - uden at skulle programmere yderligere.
Det skal ikke være baggrundsbilleder, så jeg skal nok have et lille stykke kode sat ind, hvor jeg normalt ville have placeret billedet.
mvh
Peter Høvring
Avatar billede hossein Nybegynder
03. april 2003 - 20:42 #1
Avatar billede hossein Nybegynder
03. april 2003 - 20:44 #2
eller direkte her med demo: http://www.godorman.com/randomizer.asp
Avatar billede phovring Nybegynder
03. april 2003 - 23:58 #3
lige i øjet - med lidt studeren hist og her. Min første asp-side, tegner meget godt. Så er der point...