Avatar billede phovring Nybegynder
03. april 2003 - 16:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Random billedrotation - fra billedsamling

Jeg ønsker at kunne indsætte et tilfældigt billede fra en bestemt folder på en plads på en webside. De løsninger, jeg har set indtil nu, har krævet, at jeg indkoder samtlige filnavne på billederne.
Men kunne man ikke lave et script, der tager et tilfældigt billede blandt dem, der nu lige befinder sig i mappen 'images' på mit site. Så kan jeg fylde billeder på, efterhånden som jeg nu synes - uden at skulle programmere yderligere.
Det skal ikke være baggrundsbilleder, så jeg skal nok have et lille stykke kode sat ind, hvor jeg normalt ville have placeret billedet.
mvh
Peter Høvring
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2003 - 16:57 #1
Nej, det kræver at du læser mappens indhold, og det kan JavaScript ikke. Men i PHP- eller ASP-kategorien vil de sikkert gerne hjælpe dig med at lave noget, du kan bruge.
Avatar billede schaefner Juniormester
03. april 2003 - 16:57 #2
Mener ikke du kan lave et array over filer i en mappe med javascript.
Avatar billede phovring Nybegynder
04. april 2003 - 00:00 #3
Det viser sig at jeg fik et rigtig brugbart svar i ASP-sektionen med nøjagtig den samme spørgsnmålsformulering
Avatar billede phovring Nybegynder
04. april 2003 - 00:02 #4
- nærmere betegnet her, hvis nogen skulle kunne få glæde af det:
http://www.eksperten.dk/spm/336981
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2003 - 15:34 #5
Hm, husk du ikke må have to ens åbne spørgsmål på én gang. Men det var godt, du fik hjælp.