Avatar billede h8red Nybegynder
03. april 2003 - 15:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Policies ... terminal server

Jeg ahr en AD og AD-memberserver kørende.
På AD er der en OU der har bestemte rettigheder, disse arves helt naturligt når de starter deres terminalservice op og logger på member serveren.

Er der nogen mulighed for at skærpe mulighederne for restriktioner på terminaldelen, når de logger på denne.

Der er allerede gældende policies så som intet c-drev når de logger på selve domænet, men jeg kunne godt tænke mig at når der logges på terminalserveren at der så blev effektueret yderligere restriktioner..
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2003 - 21:51 #1
Avatar billede jonasjensen Nybegynder
04. april 2003 - 00:11 #2
Hej h8red og schulze

Hvad nu hvis man for brugerne vil fjerne "Kør", "Luk Computeren", og tilføje "log off" i start menuen. Og f.eks. også forbyde commandpromt?? Såfrmet at man gør det ligesom de viser på webguider.dk bliver administratoren også ramt af disse restriktioner, ik? Den eneste idee som jeg har til løsning af dette problem er måske at kombinere poledit med GPO. MS anbefalder det ikke ligefrem men jeg kan ikke rigtig se andre løsninger kan I??
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2003 - 06:30 #3
jonas>Du opretter da bare en OU under terminal server OU'en. En til brugere og en til administratorer.
Avatar billede jonasjensen Nybegynder
04. april 2003 - 08:59 #4
Hej schulze

Problemet er som jeg læser h8red's problem at brugerne er medlem af en anden OU. Så det er ikke muligt det som du siker efter som at brugerne er medlem af forskellige OU'; 2 Øko og de 9 andre er medlem af Prod. Hver gruppe har brug for at havde "Kør", og "Luk Computeren" loaklt men ikke på terminalen. Med andre ord man køre et mix miljø af fede wks og terminaler. På Wks skal de havde fuld adgang (næsten) og på Terminalen ønbsker man at ligge restriktioner på. HOWTO???
Avatar billede h8red Nybegynder
04. april 2003 - 09:46 #5
det er nøjagtigt som jonasjensen læser det... De logger på domænet og deres OU rettigheder effektueres, derefter starter de en terminal session op og connecter til TS-memberserveren. Det er der jeg så yderligere gerne vil have rettigheder på...
Avatar billede h8red Nybegynder
04. april 2003 - 09:52 #6
det ser sgu´ ud som om at weblektion 15 lige er det jeg står og mangler... det prøver jeg ... schulze her er dine point...