Avatar billede ossy Nybegynder
18. august 1999 - 11:30 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Indkøbskurv og cookies...

Hvordan laver man en "indkøbskurv"? Jeg har fint lavet en produktoversigt genereret fra db med "antal" og "bestil" funktion - når det trykkes på bestil, skal den generere en "indkøbskurv", hvor der igen så skal være mulighed for enten at shoppe videre eller ændre i kurven(slette eller ændre vareantal) eller "gå til kassen" for at udfylde kundeformular og afgive ordren (kundeinfo + indhold af indkøbskurv) via email(udtræk af cookie?)(ASPmail).

Hvordan laver jeg en indkøbskurv? Og hvordan får jeg sendt en bestillingsmail med både indhold af kurv samt kundeinfo?

Ikke noget med visa, dankort, mastercard m.m. - pr. efterkrav! ;o)

Ikke noget med links til en masse udenlandske shoppingløsninger...kode!!! Gerne hjemmelavet med henvisninger til hvor man indsætter sin egen data.

Kan I klare det??? ;o) Mange point!!!

Ossy
Avatar billede mgade Nybegynder
18. august 1999 - 11:36 #1
asp101.com
Avatar billede ossy Nybegynder
18. august 1999 - 11:43 #2
Nope...dur ikke...:

1. ingen db includeret...man skal selv indtaste sine varer...
2. ingen links...kun indkøbskurvens kode samt beskrivelser

Prøv igen ;o)
18. august 1999 - 11:49 #3
mail mig på bosse@jubiipost.dk , så kan vi tales ved.
har bl.a. lavet www.pnp-lageret.dk
Avatar billede ossy Nybegynder
18. august 1999 - 12:12 #4
>>>pnp

Der er en mail indbakken til dig!

Ossy!
18. august 1999 - 12:24 #5
jeg tager den lige efter fyraften, ok ?
Avatar billede ossy Nybegynder
18. august 1999 - 12:37 #6
>>>pnp

OKI! :o)

Du har en EDB-shop for real, hvor du arbejder?

18. august 1999 - 13:03 #7
jeg har været medejer af pnp lageret, men søgte andre udfordringer. Nu har jeg www.net-commerce.dk , hvor vi laver shopsystemer til den lille virksomhed, samt andre ting.
www.net-commerce.dk/index2.htm er en lille tester. eller /sydkysten/

vi ses
18. august 1999 - 13:03 #8
Avatar billede ossy Nybegynder
18. august 1999 - 13:35 #9
>>>>pnp

Det ser helt fint ud! :o)

Kan du hjælpe, eller tænker du kommercielt??? Jeg vil nemlig helst selv gerne lave løsningen, men mangler lige lidt koder her og der...

Specielt til selve "put i kurven"-delen...Hvordan sørger man for at linket "put i kurven" kommer til at se ca. sådan ud:

indkoebskurv.asp?vareid=xxx

(xxx = varenummer, der varierer alt afhængig af, hvilken vare, linket er ud for...)

Dine shoppingløsninger...skriver den ordrerne i en database, eller genererer den en cookie til at styre selve afsendelse af ordren?
Avatar billede redfox Nybegynder
18. august 1999 - 14:53 #10
Hvad mener i, er den smarteste måde at styre "kurven"?

cookies?
session-variabler?

18. august 1999 - 22:25 #11
Bestemt ikke cookies, da denne ikke er særlig god ved overførsel af større mængder data. Session's er den bedste, dog kan man bruge cookies som en del af det...
18. august 1999 - 22:26 #12
Evt. memory residente cookies.
18. august 1999 - 22:28 #13
Eller st. cookies
18. august 1999 - 22:33 #14
Hvis man lægger alt i cookies kunne dette dog bruges, og bliver brugt, som et stærkt stykke værktøj. Her er hvordan. Når en kunde har leveret en ordre, lægges denne skjult i en cookie. Når så brugeren næste gang besøger butikken, og websitet ser cookie'en, så kan de styre hvilke banner der skal vises, eller hvilke tilbud der skal være på forsiden. Der er mange muligheder med denne, så go on.
18. august 1999 - 22:34 #15
Altsammen baseret udfra hvilke varer kunden har købt sidste gang.
Avatar billede ossy Nybegynder
19. august 1999 - 07:57 #16
ok, pnp>>>> Har du noget til mig??? ;o)
Avatar billede ossy Nybegynder
23. september 1999 - 09:31 #17
sorry...jeg fandt selv ud af det
Avatar billede olberd Nybegynder
03. maj 2000 - 14:04 #18
--> ossy: Kan du ikke skrive hvordan du har lavet det??