Avatar billede zethcom Nybegynder
03. april 2003 - 13:48 Der er 9 kommentarer

Kan ikke få forbindelse til nogen ftp'er!

Hejsa alle.

Når jeg prøver at logge ind på 1 af mine 3 webkonto ftp'er så kan jeg ikke.. og mine venner kan godt.

Hvordan kan det være? Og hvordan kan jeg komme til det igen?

Mvh. Robin

- Tak på forhånd!
Avatar billede xyborx Nybegynder
03. april 2003 - 13:51 #1
Har det virket tidligere? (I så fald, har du rodet med noget, fx firewall, i mellemtiden?)

Har du sat FTP-klienten rigtigt op? Nogle udbydere kræver at man bruger passiv FTP, andre accepterer slet ikke passiv.
Avatar billede xyborx Nybegynder
03. april 2003 - 13:52 #2
Du kan evt prøve om telnet kan få forbindelse. I få fald er der ihvertfald en form for forbindelse:
telnet ftp.server.dk 21
Avatar billede zethcom Nybegynder
03. april 2003 - 13:56 #3
Når jeg prøver ftp.server.dk siger den:
Windows kan ikke åbne denne mappe. Kontroller at filnavnet er korrekt, og at du har adgangstilladelse til mappen.

Detaljer:
Server- eller adressenavnet blev ikke fundet!
Avatar billede zethcom Nybegynder
03. april 2003 - 13:56 #4
Og jeg har vidst ingen firewall så vidt jeg ved? hehe..
Avatar billede xyborx Nybegynder
03. april 2003 - 14:01 #5
Da jeg skrev ftp.server.dk mente jeg den.server.som.du.har.ftp.bruger.hos ;)

Prøv lige med telnet.. Åbn DOS-prompten og skriv
telnet ftp.server.dk 21
(Endnu engang, ftp.server.dk skal være den server du har en konto hos)
Avatar billede xyborx Nybegynder
03. april 2003 - 14:03 #6
Hvis telnet kan komme igennem, så er dit FTP-program sat forkert op.
Hvis telnet ikke kan, så er det selve forbindelsen der er noget galt med.
Avatar billede zethcom Nybegynder
03. april 2003 - 14:12 #7
Der står bare: 220 Bulletproof FTP server Ready...

godt eller skidt?
Avatar billede xyborx Nybegynder
03. april 2003 - 14:15 #8
Det er godt :) Det betyder at der ikke er noget der blokerer forbindelsen.
Det betyder at fejlen ligger i opsætningen af din FTP-klient. Hvilket program bruger du til at 'surfe' på FTP servere? Har udbyderen nogle krav, mht såkaldt 'passiv' FTP?
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
23. december 2003 - 23:58 #9
hvis jeg går i dos-prompe og skriver
telnet ftp.server.dk 21
- får jeg følgende melding:

Opretter forbindelse til ftp.server.dk...Der kunne ikke oprettes forbindelse til værten, på port 21: Forbindelsen blev ikke oprettet.