Avatar billede aner-intet Nybegynder
03. april 2003 - 10:23 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

IT -opgave Equinox - fitnesscenter

Hej jeg skal lave en opgave i it A niveau i HHX. VI skal skrive om en virksomhed og vi har valgt equinox - et træningscenter. Vi skal ha lavet en database, dataflow diagram og en hjemmeside og oveni det skal vi lave en rapport og skrive hvorfor vi har valgt at gøre sådan.. Nogen der kan hjælpe, alle der hjælper godt får point!!!!!!
Avatar billede keysersoze Guru
03. april 2003 - 10:26 #1
så dvs - vi skal lave hele DIN eksamensopgaven som DU scorer en fed karakter og absolut INTET laver selv... for 200 point?

tror du også på nisser?
Avatar billede aner-intet Nybegynder
03. april 2003 - 10:29 #2
Øhhhmm!!! har jeg sagt det ?? prøv læg mærke til ordet "hjælpe"
Avatar billede soreno Praktikant
03. april 2003 - 10:34 #3
Du stiller jo ingen konkrete spørgsmål..
Hvordan kan du så forvente at få hjælp ?
Avatar billede cwd Nybegynder
03. april 2003 - 10:37 #4
Dit navn er sku meget passende.... Hvad at starte på opgaven og så komme med spørgsmål....
Avatar billede aner-intet Nybegynder
03. april 2003 - 10:38 #5
cwd.. tal pænt.. Hvordan kan du vide jeg ikk er startet ??
Avatar billede aner-intet Nybegynder
03. april 2003 - 10:42 #6
Prøv hør, hvis nogen af jer intil videre ikke vil hjælpe kan i bare lade vær, så lad for det mindste vær med at skrive dumme kommentar : "  Dit navn er sku meget passende.... Hvad at starte på opgaven og så komme med spørgsmål.... "

og " så dvs - vi skal lave hele DIN eksamensopgaven som DU scorer en fed karakter og absolut INTET laver selv... for 200 point?

tror du også på nisser?"

I er velkommen til at smutte hvis ik i gider at hjælpe...

men min opgave er her :

IT projekt der handler om virksomheden www.equinox.dk

1.    Beskrivelse af virksomheden og hvad de laver.
2.    Analyser og vurdering af virksomhedens hjemmeside
3.    Dernæst vil vi analyser virksomhedens data flow ”såvel intern som ekstern”
4.    Dernæst vil vi udarbejde et forslag til virksomhedens hjemmeside.
5.    Vi vil lave en database om hvordan virksomhedens eksterne og interne behov er vha en database.
6.    Dernæst vil vi analyser virksomhedens databehov såvel ekstern som intern.
Avatar billede soreno Praktikant
03. april 2003 - 10:45 #7
Jeg forstår ikke punkt 5 - hvad er ideen med at lave en database (snakker vi overhovedet en "PC-database" - altså f.eks. MySQL og lign.) ?
Avatar billede aner-intet Nybegynder
03. april 2003 - 10:48 #8
Nej vi snakker om Access, og interne er fx hvad virksomheden har brug for for at køre virksomheden, vi mener her medlemmer osv til at køre gennem kortet..eksterne det er så fx online booking altså alt hvad medlemmen har brug for..
Avatar billede soreno Praktikant
03. april 2003 - 10:52 #9
Jamen, hvorfor skal det stå i en database ?

En database er blot et lagringssted for data (f.eks. medlemmers navner, adresser osv.).

Jeg kan ikke se hvad det har med "hvordan virksomhedens eksterne og interne behov er" at gøre ?
Avatar billede aner-intet Nybegynder
03. april 2003 - 10:59 #10
Prøv hør vi skal lave en database om lige prævis medlemsnumre, reservationer osv.. og derfor skal man vide hvad de har brug for for at kunne lave sådan en ? er det svært at kunne se ????
Avatar billede aner-intet Nybegynder
03. april 2003 - 10:59 #11
det skal jo ikke stå der..
Avatar billede aner-intet Nybegynder
03. april 2003 - 11:01 #12
Altså VHA en database viser man deres informationsbehov, medlemmer adresser, booking osv.. er du med nu ???
Avatar billede soreno Praktikant
03. april 2003 - 11:04 #13
Du behøver ikke hidse dig op - det er ikke sådan man indbyder til at blive hjulpet :-)

Jeg forsøger bare at forstå hvad opgaven går ud på (og det har jeg jo tilsyneladende svært ved i punkt 5). Det er jo svært at gætte hvad du vil udfra det du har skrevet.

Jeg har dog stadig svært ved at se hvad du helt konkret søger hjælp til ?
Vis lidt initiativ og skriv nogle konkrete spørgsmål som du gerne vil have hjælp til at få besvaret. F.eks. hvilke metoder kan man bruge til at finde udaf hvilke tabeller og kolonner der skal være i en database.
Avatar billede aner-intet Nybegynder
03. april 2003 - 11:08 #14
Jeg hidser mig ikke op.. men man bliver kraftsuseme irriteret når folk kommer med dumme kommentar! hvornår har jeg hidset mig op, VIS mig lige det!!
Avatar billede soreno Praktikant
03. april 2003 - 11:11 #15
Jeg føler du ophidser dig når du skriver "er det svært at kunne se ????" - det var det jeg kommenterede.

Jeg har valgt at framelde mig dette spøgsmål og vil derfor ikke deltage yderligere.
Avatar billede aner-intet Nybegynder
03. april 2003 - 11:22 #16
Helt iorden du! der er jo ingen tvang her i Eksperten ik ven ?
Avatar billede keysersoze Guru
03. april 2003 - 19:34 #17
næh - det er der da ikke... men tager jeg ikke meget fejl er der ret meget tvang omkring at opgaven SKAL laves fra din side nu

så medmindre du kan spørge lidt mere specifik hvad det er du vil have hjælp til er jeg bange for der ikke er så meget mere at komme efter her
Avatar billede aner-intet Nybegynder
07. april 2003 - 12:15 #18
Keyser.. nej for er så godt som færdig med den , så behøver ikke spørge lidt specifik, men ellers tak min Kejser! : )
Avatar billede fcs Novice
15. april 2003 - 11:03 #19
Lige en lille kommentar til fremtiden: Pas nu på med de lidt spydige kommentarer, sure vendinger og ironien. Den slags ting har det med at puste til ilden og skabe diskutioner, som ikke er konstruktive (o:

Aner-intet>> Prøv i fremtiden at specificere dine problemer lidt mere. Du begynder faktisk først at få lidt hjælp efter du har udspecificeret hvad du har brug for. Havde du nu gjort dette i starten, samt måske skrevet at du bare havde brug for lidt inspiration til de enkelte emneområder, så er mit gæt at dette spørgsmål var forløbet ganske anderledes.

Med venlig hilsen

FCS/Coadmin