Avatar billede sebo Nybegynder
02. april 2003 - 15:37 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

iMAC OS X BOOT CD

Har lige fået fat i den nye iMac 17'' Jeg har ikke nogle cd'ere til den, og leder efter en boot cd til den hvis man kan få sådan en..?
Avatar billede mickey777 Nybegynder
02. april 2003 - 15:39 #1
Tror du må kontakte en forhandler der sælger IMAC styresystemer.
Avatar billede sebo Nybegynder
02. april 2003 - 15:40 #2
Kan man overhovedet købe sådan en for sig selv...?
Avatar billede Jman Praktikant
02. april 2003 - 15:43 #3
der findes ikke en desideret boot-disk. Men du kan starte på en macinstosh OS cd-rom
Avatar billede Jman Praktikant
02. april 2003 - 15:44 #4
... og derfra installere det OS der er på CD'en. En Mac fungere ikke som en PC, så du må have fat i en Mac OS-CD (jeg foreslår at du jagter OS 9.2.2 eller højere)
Avatar billede mickey777 Nybegynder
02. april 2003 - 15:47 #5
Tror der ligger en på Åboulevarden
Avatar billede sebo Nybegynder
02. april 2003 - 15:58 #6
Altså den kan godt startes op af en OS CD-ROM...? Så skal jeg bare have fat i en OS CD-ROM så kan jeg få alt slettet på den og starte den op fra ny af...?
Avatar billede sebo Nybegynder
02. april 2003 - 16:00 #7
Åboulevarden....? Hva er det...?
Avatar billede Jman Praktikant
02. april 2003 - 16:01 #8
Hvis ikke den kan starte nu skal du have fat i en MacOS CD-rom. Du starter op på CD'en ved at proppe CD'en i og holde C-tasten nede, mens den starter op
Avatar billede sebo Nybegynder
02. april 2003 - 16:11 #9
Okay.... Jeg skal vist have fat i Mac OS X v10.2. Håber jeg kan få det til at virke for jeg kan slet ikke komme ind på den da der er nogen som har lavet kode på den :(
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. april 2003 - 16:11 #10
Der følger altid cd'ere med til en ny Mac, og de ligger forseglet i plast sammen med computeren.
Ellers skal du kontakte forhandleren.

Hvis maskinen er stjålet, så vil den nemt kunne spores via internettet.
Fordi computeren er ustyret med et fast chip serienummer, der bliver sendt over internettet.
Du kan nemlig ikke anvende et styresystem til nye mac'er, med mindre du bliver registreret via
internettet. Desuden kan du kun købe MacOS 10.2.5 hos forhandlerne.

/per
Avatar billede sebo Nybegynder
02. april 2003 - 16:12 #11
Men skal driverne så installeres senere hen, eller sørger den også for det...?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. april 2003 - 16:37 #12
Du skal installere driverne efter  MacOS 10.2.5 er installeret.

/per
Avatar billede aeblenet Nybegynder
02. april 2003 - 16:59 #13
Sike en masse gang bladr.

Hvis der ikke er nogen CD'ere til maskinen skal du naturligvis ud og investere i et OS.

OSX kan du købe hos de fleste Apple-forhandlere.

OS9.x kan måske købes endnu via http://www.apple.se (Sverige)

Drivere ? ? ? ? ? Hvilke drivere ?
-der er sgu da ikke nogle drivere der mangler til en Mac efter installering af styresystemet. Slut. Basta.

Og ja. Din kode kan kun ændres, hvis du har en OSX CD.
-du booter fra CD'en og vælger; "Change password" Så kan du komme ind i maskinen.

Du kan desuden spare et par hundrede eller fire, ved at købe din OSX-CD her:
http://www.mediamac.dk (KLIK på: "Marked")

Held og lykke med "projektet" ! ! !
Avatar billede aeblenet Nybegynder
02. april 2003 - 17:01 #14
du kan IKKE købe en original BOOT-CD, da denne indeholder en specielt-til-maskinen softwarepakke, som er inkluderet i prisen ved køb fra forhandler.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. april 2003 - 17:04 #15
aeblenet> Tak i lige måde.

Jeg har installeret driver til både min printer og scanner mv, efter installation af MacOS 10.2.5.

/per
Avatar billede aeblenet Nybegynder
02. april 2003 - 18:32 #16
hoejrup> spurgte han om det ?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
02. april 2003 - 18:34 #17
hoejrup> hvis sebo havde skrevet at han havde fået en iMac med scanner og printer, var det vel disse drivere han havde spurgt til, men det skrev han ikke.

Alle andre drivere er jo i systemet . . .
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. april 2003 - 21:15 #18
aeblenet> De fleste brugere anvender enheder koblet til computeren, så det er meget logisk i disse tider....

Ja, ellers var det ikke et system.....

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. april 2003 - 21:16 #19
aeblenet> Microsoft opfandt eller stjal udtrykket 'play and plug' for mange år siden.

/per
Avatar billede sebo Nybegynder
02. april 2003 - 21:30 #20
Hvor kan jeg så få fat i MAC OS X 10.2 og hvad er prisen...?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
02. april 2003 - 22:43 #21
Se mit svar med linksene:

Sike en masse gang bladr.

Hvis der ikke er nogen CD'ere til maskinen skal du naturligvis ud og investere i et OS.

OSX kan du købe hos de fleste Apple-forhandlere.

OS9.x kan måske købes endnu via http://www.apple.se (Sverige)

Drivere ? ? ? ? ? Hvilke drivere ?
-der er sgu da ikke nogle drivere der mangler til en Mac efter installering af styresystemet. Slut. Basta.

Og ja. Din kode kan kun ændres, hvis du har en OSX CD.
-du booter fra CD'en og vælger; "Change password" Så kan du komme ind i maskinen.

Du kan desuden spare et par hundrede eller fire, ved at købe din OSX-CD her:
http://www.mediamac.dk (KLIK på: "Marked")
Avatar billede aeblenet Nybegynder
02. april 2003 - 22:44 #22
prisen ligger vel fra 8-900 og op til 1500,- fra ny
Avatar billede egonspock Seniormester
07. april 2003 - 21:28 #23
Hej Per, Jeg er sgu imponeret over at du har 10.2.5! Hvilken forhandler var det lige du sagde at du havde købt den hos ? ;-) hos Apple har de kun 10.2.4!
Avatar billede sebo Nybegynder
12. september 2007 - 22:32 #24
;)