Avatar billede mvt Nybegynder
02. april 2003 - 09:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Policies

Jeg skal lave en Terminal server som ikke har andet end Terminal server kørende som services, DVS at der ikke må være AD på den.

Hvor ændre jeg i de brugeres Policies så der er en Høj sikkerhed på den da det skal svare til at den står på en skole hvor eleverne ikke må rode i tingende.

Håber der kommer nogle svar hurtigt!
Avatar billede venturer Nybegynder
02. april 2003 - 09:09 #1
Terminal Services har heldigvis ikke noget med AD at gøre. Så de kan sagtens fungere uden den anden er der.

Det du leder efter kan du sikkert finde i din lokale Group Policy.
Klik Start -> Run og skriv MMC
Så får du en blank konsol op. Her skal du tilføje et nyt Snap-In. Du skal vælge "Group Policy" og angive at den skal gælde for "Local Machine" (default). Her kan du sætte mange af de indstillinger som du også kan når du kører AD. Disse vil blot kun gælde for selv Terminal Server maskinen.

God fornøjelse.
Avatar billede venturer Nybegynder
02. april 2003 - 09:10 #2
Dette er dog kun hvis maskinen kører helt selvstændigt.
Det er jo stadig muligt at have AD på en ANDEN server og så melde din Terminal Server ind i dette domæne. Så gælder de samme regler som hvis Terminal Servere selv var domænecontroller.
Avatar billede mvt Nybegynder
02. april 2003 - 09:42 #3
Dette vidste jeg godt men hvordan kan jeg få det til så det kun gælder for brugerne og ikke administratoren da Administratoren stadigt skal have retighedder til at komme rundt på maskinen selvom de alm brugere ikke kan gøre det!!!
Avatar billede svein Nybegynder
02. april 2003 - 10:06 #4
Læs her hvordan du ændrer dine sikkerhedsindstillinger:
http://www.svein.dk/windows2000/GroupPolicy/default.asp

På en Windows 2000 Server der skal køre Terminal services og som ikke er domæne controller (dvs. har sat op Active Direcotry) henter du de lokale sikkerhedsindstillinger her:
Start > Programmer >Adm. Tools > Local Security Policy.
Avatar billede mvt Nybegynder
02. april 2003 - 10:40 #5
Ja men problemet er at når jeg ændre i:
Start > Programmer >Adm. Tools > Local Security Policy.
så ændre jeg også instillingerne for administratoren og ddet må jeg ikke ad aadministratoren stadig skal have retighedder til at komme rundt på serveren og det har han ikke hvis man gir ham samme retighedder som brugerne.

Er der ikke en måde hvordan man ændre retighedderne for en gruppe når man ikke installere AD???
Avatar billede svein Nybegynder
02. april 2003 - 10:50 #6
Sikkerhedspolitikkerne er Computer specifike, men du har ret at uanset hvad du sætter på en "stand alone" Server (som i Windows 2000 Pro) så vil de virke for alle brugere!! også det der sættes i Bruger delen af Group Policy på en stand alone maskine!
Avatar billede mvt Nybegynder
02. april 2003 - 14:27 #7
OK

Nu har jeg installeret AD da jeg ikke kan finde nogen måde at få administratoren til at loade sinde egne instillinger da administratoren gerne skulle have et synligt skrivebord når han logger på, hvorimod terminal clienterne kun skal have adgang til Office og Iexplorer og ikke andet.
Avatar billede svein Nybegynder
02. april 2003 - 14:39 #8
Administrator er placeret i Users containeren og får sine indstillinger fra;
1. Default Dommain Policy (sikkerhedsindstillingerne)
2. Default Domain Controllers Policy (resten af Computer Configuration med undtag af Security Options som den får fra Default Domain Policy)
3. Opret en ny OU for de brugere der skal være Terminal brugere.
4. Flyt/opret de brugere i den OU.
5. Editer GPO for den OU som du vil have den !!