Avatar billede white_wolf70 Nybegynder
02. april 2003 - 00:17 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

APG 2X

Har et problem, jeg meget gerne hurtigt vil have løst. Har et MSI Geforce 4 mx440-t 64MB ram og et Asus CUSL2 bundkort. Bundkortet har den nyeste bios og nyeste drivere til grafikkort. Men grafikkortet kører kun i AGP 2x og bundkortet kan køre AGP 4x.
Indstillinger i bios er også tjekket.

Bios bundkort rev 1009A
Grafikkort 4,17
Asus CUSL2
Pentium III 1000Mhz
512Mb ram
G4MX440-T
Avatar billede sly2001 Nybegynder
02. april 2003 - 00:28 #1
Har du forsøgt at installere driveren til grafikkortet. I opsætningen bliver du som regel spurgt, hvor mange Apg du vil kører med 2,4,8. Ellers er det muligt at downloade 4in1 filer på grafikkortets hjemmeside.
Avatar billede sly2001 Nybegynder
02. april 2003 - 00:40 #2
På dette link kan du downloade sis agp-driver. Den skulle kunne hjælpe dig med dine agp indstillinger

http://www.msi.com.tw/program/support/driver/dvr/spt_dvr_list.php
Avatar billede sly2001 Nybegynder
02. april 2003 - 00:42 #3
Jeg personligt ville vælge

VIA Chipset 4in1 Drivers
Avatar billede white_wolf70 Nybegynder
02. april 2003 - 01:22 #4
tjekker det lige ud.
Avatar billede peet-49 Novice
02. april 2003 - 09:30 #5
Du Skal i bios og kontrollere om AGPx4 er sat til enable eller auto.
Avatar billede scoredyr Nybegynder
02. april 2003 - 09:34 #6
Husk ved installation af Vid drivere at sætte SGP mode til turbo. ellers er det det samme :-) Det kan dog ske at din maskine bliver ustabil, hvis det hardware du har ikke "spiller" helt sammen. Via 4 in 1 drivere er svaret på de fleste problemer :-) hvis man altså har et bundkort med via chips på :-)
Avatar billede white_wolf70 Nybegynder
02. april 2003 - 09:38 #7
Har tjekket begge jeres svar ud og det hjalp foreløbig intet med at instalere de rigtige drivere til bundkort igen, får ikke muligheden for at vælge hvilken agp jeg skal køre under indstalation af grafikkorts drivere igen. Og i bios har jeg kun 2 muligheder. Agp 2x eller 4x og den står på 4x. Har endda prøvet et program der hedder "geforcetweak" som skulle kunne tvinge grafikkortet til at køre agp 4x. Men intet hjælper. Tog endda for at gå til yderligheder her i nat og formatere, ren instalation også instalere forskellige drivere. For så at gå tilbage til "systemgendannelse", jeg lavede lige efter den rene indstalation. Men alle drivere til grafikkortet kom også med det samme, altså agp 2x
Avatar billede peet-49 Novice
02. april 2003 - 09:48 #8
Har du den rigtige DirectX installeret?
Avatar billede white_wolf70 Nybegynder
02. april 2003 - 09:54 #9
Har både haft directx 8 og 9 instaleret. Kører winXP pro DK.
Avatar billede white_wolf70 Nybegynder
02. april 2003 - 09:57 #10
Her er bundkortet http://www.digitalconnection.com/products/motherboards/cusl2.htm
Og kører desværre ikke med via 4 in 1 drivere. :o/
Avatar billede peet-49 Novice
02. april 2003 - 09:58 #11
Du skal have miniportdriver installeret (AGPport).
Avatar billede white_wolf70 Nybegynder
02. april 2003 - 10:01 #12
Mener da kun at miniport driveren hører med til via 4 in 1 ?! Kører noget der hedder intel ultra ata storage drivere til bundkortet.
Avatar billede peet-49 Novice
02. april 2003 - 10:08 #13
Der ligger normalt en AGP driver på skiven til bundkortet.
Avatar billede sly2001 Nybegynder
02. april 2003 - 10:08 #14
Avatar billede white_wolf70 Nybegynder
02. april 2003 - 10:15 #15
Har jeg også forsøgt med, faktisk fra starten af. Det giver faktisk efterhånden igen mening. Men løses, det skal det. ;o)
Avatar billede white_wolf70 Nybegynder
02. april 2003 - 12:50 #16
Fejlen blev fundet. Det vidste sig at det var i forbindelse med overclocking af processoren, at bundkortet så automatisk smider agp ned på 2x. Måske pga. den højere spændingen til agp porten (sikkerhed??). Så hvis der senere skulle komme et probs. med asus cusl2 og agp 4x. Så er det første der skal tjekkes er om processoren er overclocket. ;o) Havde aldrig selv tænkt over det, da min maskine i lang tid har været overclocket og faktisk kun med 100mhz. Men må så nøjes indtil videre med min 3Dmark 2001 score på 4369. Hyg jer alle og tak for hjælpen. See you out there...
Avatar billede peet-49 Novice
02. april 2003 - 12:51 #17
Selv tak.