Avatar billede dnm Nybegynder
01. april 2003 - 22:12 Der er 3 kommentarer

Lille problem med databasen

Hej Eksperter derude.

Jeg roder lidt med noget ASP programmering og bruger MS Access til at redigere min *.MDB database. Mit problem er nu at når jeg har databasen åben i Access så kan mine ASP sider ikke læse fra databasen...

Selv når jeg har lukket access er det ligesom om at der skal gå et hvis tidsrum inden mine ASPsider får adgang til databasen igen.

Er der nogen måde man kan undgå dette? eller er der evt. et program ligesom access, der giver en mulighed for at tilføje slette tabeller og poster i en database mens man stadig kan bruge sine aspsider?
Avatar billede -master-d- Nybegynder
01. april 2003 - 22:15 #1
Nej man kan ikke have access databasen åben samtidig med at man henter siden. Sådan er det bare.
Avatar billede babz Nybegynder
01. april 2003 - 22:39 #2
Jeg tvivler meget på at M$ vil lade noget andet program hapse database-ressourcer fra access GUI .
Derfor kunne det måske være en god ide at finde/lave nogle sider....måske i ASP til netop det du ønsker.

Der er mange database-admin-værktøjer på nettet som gør dig istand til at redigere, oprette, slette eller køre sql-funktioner online på en webserver.

Se om ikke du kan finde et som du kan rette lidt på, så det virker til access.

Tilgangen til databasen kunne jo foregå gennem en ODBC-driver, og muligvis findes der noget der allerede "næsten" virker til din fordel, det kræver bare det sidste lille HACK.

B
Avatar billede levels Nybegynder
02. april 2003 - 14:48 #3
opdater dine ado drivere, og tjek under properties in access, der er en mulighed for at "unchecke" locking på databasen.