Avatar billede blackview Nybegynder
01. april 2003 - 19:18 Der er 6 kommentarer

Simpel styresystem

Hej

Jeg har planer om at lave en pc med den eneste funktion at den skal være koblet til mit tv og anlæg.

men jeg vil gerne finde en måde at slippe uden om den lange starttid af pc'en og også at skulle ind og vælge program hvergang jeg skifter i mellem fx DVD/Divx/mp3

mit mål er at få den sat op sådan at den minder om en "udvidede" dvd afspiller (bare med HD og netadgang)
derfor skal opbygningen være simpel lige som styreingen også skal være det!

Nogle forslag eller erfarning fra lign?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. april 2003 - 19:40 #1
Du kan jo få en player til et par tusind der kan afspille alle disse formater. Feks hos www.shg.dk
Dog er der selvfølgelig ikke hd og netadgang.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. april 2003 - 19:44 #2
Hvis du kan finde de nødvendige drivere så starter Windows 95 som lyn
og torden på en moderne maskine !
Avatar billede blackview Nybegynder
01. april 2003 - 19:45 #3
Ja, men det er vist kun Kiss der har laver en maskine der kan det og vil ikke købe en første udgave!!!
iden er helt ok og køber den når den har været på market et stykke tid og er kommet i flere udgaver!
og har desuden dele når til at lave det andet projekt imellem tiden!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. april 2003 - 19:49 #4
Det er ikke en "Kiss" maskine, Den hedder NorthQ :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. april 2003 - 20:30 #5
blackview>

Kunne du bruge mit svar til noget ?
Avatar billede pzycho Nybegynder
19. maj 2003 - 09:15 #6
prøv evt. at se på http://www.palmbutler.dk

Her får du et menusystem på tvet, hvor du kan afspille video, mp3, streame video over nettet, kan ligelede tilsluttes hele antenne anlæget i huset. Kræver et grafikkort med tv. out