Avatar billede ksm Nybegynder
01. april 2003 - 13:49 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Svingende fps i cs!

Hey eksperter.

Jeg vil starte med at sige, at jeg har kigget rundt på siden, for at finde noget om fps!! har ikke rigtigt kunne finde det jeg havde brug for! :(

Min comp består af:
1900+ XP Athlon
512 sd-ram
Geforce 3 TI200 64mb ddr-ram
styresystem: Win98

Jeg spiller meget cs, men min fps svinger en del!
Min fps ligger ellers stabilt på 99 - 100, men hvis jeg kommer ud i et stort rum, kan fps ryge helt ned på 55...
f.eks i aim_map eller AWP_map, har den svært ved at holde sig på 99 - 100...

Nogen der ved hvordan man kan få en stabil fps på 100 all the time ?

mener jo, at det burde være muligt, da jeg ik sys min comp er helt dum! :)

På forhånd tak
Avatar billede geforce3 Praktikant
01. april 2003 - 13:50 #1
Gå ind i egneskaber for skrærm -> indstillinger -> avanceret -> geforce4 -> indstillinger for openGL>Lodret synkronisering/Vsync, sæt den til altid deaktiveret
Prøv det:)
Avatar billede ksm Nybegynder
01. april 2003 - 13:53 #2
hmm! det er ikke Geforce 4 jeg har! :)
på min comp, er der ikke noget der hedder "lodret synkronsering", men det er der på min fars, med et geforce 2 MX kort!!!
hvad gør ma så ?
Avatar billede ksm Nybegynder
01. april 2003 - 13:54 #3
og er det KUN opsætning der er tale om ? det vil måske ik hjælpe, at gå ud og invistere i et andet GFX kort ?
Avatar billede geforce3 Praktikant
01. april 2003 - 13:55 #4
Hvilket grafikkort har du? Lige om det vil hjælpe at skifte det, ved jeg ikke, men der er da sansynligt at det vil virke:)
Avatar billede ksm Nybegynder
01. april 2003 - 13:57 #5
Geforce 3 TI200 64mb ddr-ram
Avatar billede soreno Praktikant
01. april 2003 - 13:58 #6
Det er driveren (og medfølgende konfigurationsapplet) der bestemmer om du kan ændrer i diverse settings (bl.a. vsync).

Opdater driveren til nVidia's nyeste:
www.nvidia.com
Avatar billede geforce3 Praktikant
01. april 2003 - 13:59 #7
Det har jeg også, bare med 128ddr ram. Og det kan fint køre CS du skal bare hente denne driver:
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_41.09 hvis du har XP/2000
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=win9x_41.09 Hvis du har 98/ME
Avatar billede soreno Praktikant
01. april 2003 - 13:59 #8
Iøvrigt er Half-lifes 3d motor håbløs i store rum (forældet teknologi).
Avatar billede ksm Nybegynder
01. april 2003 - 13:59 #9
jamen! det har jeg gjort!
Avatar billede ksm Nybegynder
01. april 2003 - 14:00 #10
er det kun det med vsync/lodretsynkronisering der laver fps stabil ?
Avatar billede geforce3 Praktikant
01. april 2003 - 14:01 #11
Har du ikke en fane under avanceret der hedder geforce3 så?
Avatar billede ksm Nybegynder
01. april 2003 - 14:01 #12
det er denne her driver jeg har:
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=win9x_43.45
Avatar billede ksm Nybegynder
01. april 2003 - 14:02 #13
jo! det er der!
Avatar billede geforce3 Praktikant
01. april 2003 - 14:02 #14
Ved mig gav det stabil 99 fps. Hvilket andet hardware har du?
Avatar billede geforce3 Praktikant
01. april 2003 - 14:02 #15
Gå ind i egneskaber for skrærm -> indstillinger -> avanceret -> geforce3 -> indstillinger for openGL>Lodret synkronisering/Vsync, sæt den til altid deaktiveret
Har du det så?
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2003 - 14:03 #16
Mde specs. din maskine har er det slet ikke nødvendigt at slå lodret synkronisering fra...

Prøv at følg denne tweakguide: http://www.fedespil.dk/artikler/tweak-guide/