Avatar billede thkrath Nybegynder
15. november 2000 - 16:53 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Ping i Windows 2000

Er det virkelig rigtigt, at man ikke kan pinge i Windows 2000 uden at hente et tredjepartsprogram?
Avatar billede nomiz Nybegynder
15. november 2000 - 16:54 #1
Ja
Avatar billede maagen Nybegynder
15. november 2000 - 16:58 #2
nej
Avatar billede nomiz Nybegynder
15. november 2000 - 16:58 #3
hehe
Avatar billede maagen Nybegynder
15. november 2000 - 16:59 #4
Jeg kører med Windows 2000 og har ikke hentet noget 3.parts ping program og jeg kan altså fint pinge!
Avatar billede nopper Praktikant
15. november 2000 - 16:59 #5
Nej,der ikke rigtig.
Gå ind i kør og skriv cmd
Derefter skriver du en normal ping kommando
Avatar billede steffen Nybegynder
15. november 2000 - 17:03 #6
nej.

Windowstast+R (Run..) og skriv \"CMD\".

Skriv i dos-prompten:

PING www.tuborg.dk.

Såfremt din navneserver er sat rigtigt op, virker det uden videre.
Avatar billede nomiz Nybegynder
15. november 2000 - 17:03 #7
Det virker altså ikke hos mig ?!
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
15. november 2000 - 17:06 #8
Jeg har aldrig haft problemer med at pinge i w2k
Avatar billede nomiz Nybegynder
15. november 2000 - 17:07 #9
hmmm.. Min er også beta :(
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
15. november 2000 - 17:08 #10
Du kan finde ud af om det er dns\'en der er ved at skrive ping 194.192.15.69 i stedet for
Avatar billede cvsac Nybegynder
15. november 2000 - 17:20 #11
ping virker fint i 2000 jeg pinger tit min server fordi min adsl forbindelse er lidt ustabil :)
desuden pinger jeg tit min router fordi jeg roder for meget med mit lokale netværk :)
så jeg bruger nok ping funktionen 10 gange om dagen eller sådan noget UDEN problemmer
Avatar billede tommyf Nybegynder
15. november 2000 - 17:27 #12
Ja.
Nej.
Måske.

Ej for at værer lidt seriøs så var der en til sidste party der havde w2k og hans ping funktion virkede da, men er ikke sikker på hvorvidt han har installeret noget andet... tror det ikke.
Avatar billede thkrath Nybegynder
15. november 2000 - 19:11 #13
cmd sender følgende tilbage når jeg fx skriver ping krath.dk
\'ping\' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.

Den mangler måske... Gemmer den sig eller er den ikke del af en standardinstallation? (Win2k Pro)
Avatar billede steffen Nybegynder
15. november 2000 - 19:25 #14
Den bliver fx. installeret når man installerer et netkort .. no idea .. du mangler den åbenbart, i hvert tilfælde.
Avatar billede cvsac Nybegynder
15. november 2000 - 19:43 #15
hvis du ikke har installeret noget netkort/tcp ip protokollen har du IKKE fået ping men hvis du derimod HAR installeret noget netværks halløj feks modem eller netkort så burde du også have fået PING
Avatar billede thkrath Nybegynder
15. november 2000 - 20:13 #16
Jeg har både netværkskort og modem...
Avatar billede cvsac Nybegynder
15. november 2000 - 20:26 #17
så burde du også have ping
Avatar billede ibob Nybegynder
16. november 2000 - 08:16 #18
Du skal blot installere \"Simple TCP/IP Services\" under \"Networking services\". Denne pakke indeholder ping, echo osv. Det følger med til windows 2000, men man skal selv vælge at installere det. Så det er bare igang. det tager 3 minutter.
Avatar billede svein Nybegynder
16. november 2000 - 08:44 #19
Du skal naturligvis have installeret TCP/IP protokollen for at få mulighed til at \"pinge\" da PING kommandoen er en del af TCP/IP protokol suiten!
Protokoller bruges for at give computere et fælles \"sprog\" og det er nødvendig når to eller flere maskiner skal snakke sammen.
For at installere TCP/IP protokollen skal du enten have en;
Lan forbindelse (netkort)
Opkaldskort
For at installere enten en Lan forbindelse eller Opkaldskort gør du følgende:
Højreklik i MyNetworkPlaces og vælg Properties/Egenskaber og opret så en forbindelse. Hvis du har et netkort installeret, så vil der normalt være en Local Area Connection oprettet.
Hvis du ikke har et netkort vælger du en ny forbindelse og opretter en DialUp forbindelse til Internettet, hvis du har et modem.

Når du så har lavet en forbindelse højreklikker du i den og vælger Properties og Tilføj  og vælg Protokoller og vælg Internet Protokol TCP/IP.
Avatar billede goofy75 Nybegynder
16. november 2000 - 08:53 #20
Alternativ kunne man vel lige prøve sig med kommandoerne:
winconfig -under NT (win2000)
winipcfg -under windows (95/98/ME)

Så skulle det fremgå om ens \'what ever\' er sat ordenligt op :o

Ping, TraceRT og hvad de ellers heder virker fint på min win2000
Avatar billede thkrath Nybegynder
17. november 2000 - 20:19 #21
No problemo... Jeg var lidt for hurtig til at oprette spørgsmålet...

Windows kan jo selv finde ping og tracert... En søgning på ping løste hele problemet...

CMD forstår bare ikke ping, som en standardindtastning, som Win98 gør det...
Avatar billede nopper Praktikant
17. november 2000 - 20:47 #22
Sandheden er ilde hørt,men det er også nemmere at få kolde fødder og give sig selv point, fremfor at tage imod de og korrekte oplysninger rigtige råd.
God weekend høje WINDOWS2000 master.

Accepteret svar
Avatar billede thkrath Nybegynder
18. november 2000 - 17:29 #23
Hmm... Ok, det er måske _lidt_ uretfærdigt... Jeg indrømmer, at jeg fik kolde fødder. Jeg lukkede spørgsmålet, så der ikke var flere, der skulle svare \"Ja, ping virker i win2k.\"

MEN! Der var ingen, der fortalte mig, at jeg ikke kunne gøre som i windoze 98... Det var ikke nok at skrive ping www.eksperten.dk når man står under c:\\.
Avatar billede svein Nybegynder
20. november 2000 - 08:36 #24
Jeg er fulstendig forvirret. Hvad er det du giver dig selv point for? Og hvad betyder;
\"MEN! Der var ingen, der fortalte mig, at jeg ikke kunne gøre som i windoze 98... Det var ikke nok at skrive ping www.eksperten.dk når man står under c:\\. \"
Hvad var ikke nok? Hvis du har TCP/IP protokollen installeret, er det så ikke nok at skrive PING f.eks. www.eksperten.dk.?
For hvis ikke, så må du forklare os andre hvad der skulle til for at enable PING kommandoen i Windows 2000, for så ved du meget mere end os andre!
Avatar billede kjsksed Nybegynder
22. august 2004 - 18:51 #25
path'n til "\winnt\system32" er sikkert forsvundet, pga et eller andet program har ændret den (har selv været ude for det).