Avatar billede christianb Nybegynder
31. marts 2003 - 11:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvordan linkes fra adresselinien til flashframe

Hvad skal jeg skrive i internetexplorer-adresselinien hvis jeg ønsker at gå til en bestemt frame i min flashmovie.
http://www.mitdomæne.dk/flashmovie.....???
Jeg skal bruge det, da jeg skal redirecte fra en formmail.
/Christianb
Avatar billede pyroman Nybegynder
31. marts 2003 - 13:47 #1
Du kan ike bare skrive det i adresselinien, men det kan laves med fx et php-script eller på en lidt anden måde, hvor det ikke bliver med adresselinien, med et javascript. Javascriptet er ret enkelt og i php-scriptet skal der bare være en variabel - også ret enkelt...

*.Pyroman
Avatar billede petemc Nybegynder
31. marts 2003 - 23:19 #2
Du kan godt linke til en Frame fra adress linjen, hvis du bruge Flash 6.
Først, i Flash oprette en "Named Anchor". Det gøre man med at markere en Frame og skrive et navn i Frame Properties. Husk at slår "Named Anchor" til.
Så linker man som en almindelig HTML anchor;
http://www.mitdomæne.dk/flashmovie.html#mitFrame

Will program for Beer ;O)
Avatar billede christianb Nybegynder
01. april 2003 - 10:54 #3
Det virker præcis som jeg ønsker ...tak for hjælpen.
(man skal i øvrigt også lige huske under publish-settings / html at vælge følgende template: Flash with named anchor.
/christianB
Avatar billede petemc Nybegynder
01. april 2003 - 16:39 #4
christianB > skal man det? så har jeg også lært noget ;) Mange Tak

Will program for Beer ;O)
Avatar billede pyroman Nybegynder
01. april 2003 - 16:42 #5
Okay den kendte jeg heller ikke lige, så jeg har vist også lært noget : )