Avatar billede iop Nybegynder
30. marts 2003 - 21:40 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Blive pilot og hvordan fungere flyet ?

Hvordan bliver man pilot, altså af erhverv. Hvad kræver det? Fx hos saa, easyjet eller et af de andre  store flyselskaber.

Er der mangel på piloter og hvad tjener de i gennemsnit pr. måned.

Hvordan fungere sådan et fly egentlig. Hvordan kommer det i luften og holder sig deroppe ?

Spørgsmålene må gerne besvares med eventuele links.
Avatar billede anderslarsen Nybegynder
30. marts 2003 - 22:09 #1
Det kunne være du skulle finde en side som er mere egnet til dine spørgsmål,for det er vidst ikke her du for gode svar..Søg evt på www.google.dk bare et forslag.
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. marts 2003 - 22:26 #2
Teknisk: http://travel.howstuffworks.com/airplane.htm

Piloter tjener ret godt, men det kræver også perfekt helbred. Om der er mangel på dem ved jeg ikke. Det er nok også irrelevant, for når du engang er igennem den uddannelse, der kræves ser situationen nok helt anderledes ud :)
Avatar billede iop Nybegynder
30. marts 2003 - 22:46 #3
Tak tommyf.

Fandt også noget om hvordan man bliver pilot. Men det er ...... dyrt. 650000 kroner på luftfartsskolen.

Men man kan også bliver pilot i forsvaret, ved ikke om man kan kobinere de 2 ting. Altså fx blive pilot i mili mens man aftjener sin værnepligt og dernæst bliver ansat som rutepilot.
Avatar billede popsy Novice
30. marts 2003 - 23:12 #4
Hmm, for at blive uddannet som pilot i mili, skal du underskrive en kontrakt, der dækker en hel del af din fremtid.
Kan ikke huske hvor mange år det er, men det er lang tid.

De vil ha' fuld valuta for dine uddannelsespenge, egentlig meget rimeligt! :)
Avatar billede popsy Novice
30. marts 2003 - 23:12 #5
Kig lidt herinde, tror du kan få ret gode svar der.: http://www.pilots.dk/forum/
Avatar billede tommyf Nybegynder
31. marts 2003 - 07:07 #6
Jeg kan også støtte popsy's påstand. Jeg ved ikke helt om du er klar over hvor svært det er, men pilot er ikke bare noget man bliver, og især når det drejer sig om militærfly kræver det perfekt fysik og en meget høj IQ.
De private luftfartsselskaber vil helt sikkert kæmpe om dig hvis du kommer fra millitæret, men som popsy siger så er du bundet utrolig længe (12 år), da de uddannelse trodsalt koster 10 millioner, en udgift millitæret ikke kan forsvarer hvis du bare smutter igen bagefter (http://www.folketinget.dk/Samling/20001/udvbilag/FOU/Almdel_bilag17.htm).
Avatar billede popsy Novice
31. marts 2003 - 09:39 #7
Og læg så lige mærke til at de 12 år er EFTER du er færdiguddannet, så sandsynligvis er du midt i 30'erne før du spiller ud af "the army" igen :)
Avatar billede iop Nybegynder
31. marts 2003 - 14:43 #8
Okay, jeg vil heller ikke være pilot i militæret men for at starte på en pilotuddanelse skal man være 21  (hos luftfartsskolen). Og når jeg er færdig med gym er jeg 18, så tænkte jeg på om det var muligt at aftjene sin værnepligt og få et bevis til fx propelfly derinde. Men det kan man åbenbart ikke.