Avatar billede ervill Nybegynder
30. marts 2003 - 17:28 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af Dell

Er der nogen der kan give mig nogen lovende ord omkring dell, og hvor gode og stabile deres laptops er? Jeg må indrømme at jeg er lidt nervøs ved at købe den på nettet, uden at have "smagt" på den.
Det er en Dell 1100
2Ghz celeron
512 mb ddr ram
40 Gb Harddisk
DVD-Cdrw
14,1 skærm (så sparer jeg 1500 kr...)

Har i gode oplevelser?
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
30. marts 2003 - 17:32 #1
Hvad med grafikken...?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. marts 2003 - 17:32 #2
jeg har selv en Inspiron 8100 og jeg kan kun sige godt om Dell og deres bærbare..

deres service er i Top.. og det er kvalitets produkter i deres bærbare..

du kan kontakte Dell i DK og komme ud og "smage" på en..

Jeg var ud og prøve en Inspiron 8100 ude hos Dell, før jeg købte den..
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
30. marts 2003 - 17:34 #3
Dell bærbare computer er nok noget af de mest holdbare og stabile computere du kan købe, og de yder en rigtig god service.

Synes computeren ser rigtig fin ud, det eneste ligge men, er måske harddisk størrelsen, men nu ved jeg jo ikke hvad du skal bruge den til. Men du skal ikke være det mindste bange for at bestille hos dem, selvom det er over nettet.
Avatar billede ervill Nybegynder
30. marts 2003 - 17:36 #4
jeg ved faktisk ikke rigtig hvad der er af grafikkort i den. Jeg tror der står intel 845 GL Integrated graphics, D.V.M. Technology (up to 64mb) kan det være det?
Og den er forresten i konkurrence med en Packard bell, 1,8 athlon xp processer, med 384 ddr ram. 40 gb harddisk.. er dell ikke det bedste valg? Selvom designet ikke slår packhard bell.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. marts 2003 - 17:39 #5
http://www.euro.dell.com/countries/dk/dan/dhs/products/model_inspn_3_inspn_1100.htm

Integrated Intel®  Extreme Graphics

Up to 32MB (with 128MB of system memory) or 64MB (with 256MB or more of system memory)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
30. marts 2003 - 17:39 #6
Hvis valget står mellem de to, vil jeg stadig vælge Dell!
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
30. marts 2003 - 17:39 #7
Jo hardware mæssigt er dell'en bedst.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. marts 2003 - 17:41 #8
men ring til Dell http://www.euro.dell.com/countries/dk/dan/dhs/contact.htm
og spørg om du ikke kan komme ud og se/prøve den.. det gjorde jeg..
Avatar billede ervill Nybegynder
30. marts 2003 - 17:42 #9
jeg forstår ikke helt det med grafikkortet. Er det afhængig af hvad jeg har af ram?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. marts 2003 - 17:44 #10
ja, da dine grafikkrot ram er delt med dine alm ram..

så hvis du har 512Mb ram, bruges de 64Mb til grafikkortet, så du kun har 448Mb Ram til styresystem og programmer
Avatar billede ervill Nybegynder
30. marts 2003 - 17:47 #11
takker... den er købt.
Avatar billede skrewz Nybegynder
30. marts 2003 - 23:13 #12
Skam... Jeg burde have været med i den her...
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=skrewz

;)
Avatar billede ervill Nybegynder
31. marts 2003 - 17:40 #13
har du noget at tilføje???
Avatar billede skrewz Nybegynder
31. marts 2003 - 23:07 #14
Ikke andet end jeg kun kan anbefale deres Latitude D800 / D600-serie.
Den er vild.
To links:
http://commerce.euro.dell.com/dellstore/config/frameset.asp?s=dkbsd&l=da&m=dkk&c=4105&n=4106&cu=dkbsd&v=d&cc=&ogn=&kcd=&ad=&mc=&rs=&cuid=&cg=&pch=1&pn=-1&demo=&gc=&sbc=dadkbsdexpress,%20dkbsd&co=&b=42032
Og:
http://commerce.euro.dell.com/dellstore/config/frameset.asp?s=dkbsd&l=da&m=dkk&c=4105&n=4106&cu=dkbsd&v=d&cc=&ogn=&kcd=&ad=&mc=&rs=&cuid=&cg=&pch=1&pn=-1&demo=&gc=&sbc=dadkbsdexpress,%20dkbsd&co=&b=42034

Imidlertid har du allerede købt din 1100, som jeg er sikker på du kan bruge i lang tid og være glad for. Men, så er det vel mere til alle dem, som ser dette spørgsmål bagefter: Latitude D800!

;)