Avatar billede spoof Nybegynder
15. november 2000 - 13:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

EMS option savnes i 98 SE

Lotus 123 r2.4 (dos) kan ikke printe, da der ikke er ems til rådighed. Maskinen har en standard install af Win 98 SE. Under egenskaber|Hukommelse|EMS-hukommelse står der: \"Computeren er ikke konfigureret til at bruge EMS-hukommelse i MS-DOS sessioner\"

KB artikel 275423 hjalp ikke.

Hvordan for man muligheden for at benytte EMS slået til, som i den oprindelige version af 98?

Avatar billede elcoolio Nybegynder
16. november 2000 - 23:24 #1
Prøv at kigge i din config.sys og se om der skulle være en linie der omhandler filen emm386.exe...
Hvis der står NOEMS bagefter så prøv at slet det så der ikke står noget bagefter... genstart og prøv igen... ;)

ElCoolio
Avatar billede spoof Nybegynder
17. november 2000 - 00:14 #2
Hverken config.sys eller system.ini indeholder noget der skulle disable memmorymanagere :-(

Det ligner noget MS har valgt at fjerne fra Win98 SE - måske pga. performance andre steder??
Avatar billede elcoolio Nybegynder
17. november 2000 - 10:05 #3
Jeg skal ikke kunne sige dig det... Microsucks er mget udspekuleret og det er aldrig godt at vide og de har udelukket EMS i deres Win98 SE... :-)

ElCoolio
Avatar billede spoof Nybegynder
19. december 2000 - 22:25 #4
Indsæt følgende linier i config.sys:

device=c:\\windows\\himem.sys
device=c:\\windows\\emm386.exe ram x=C000-CFFF

Så bliver EMS optionen igen tilgængelig.