Avatar billede -zonic- Nybegynder
30. marts 2003 - 16:22 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

hjælp !! min HD er brudt ned!

Jeg har den senere tid haft bøvl med at min computer gik ned i tide og utide.. Jeg har efterhånden prøvet at skifte alt hardware ud, lige fra motherboard til gfx kort.. Det eneste jeg manglede var strømforsyningen, hvilken jeg så skiftede idag, og nu virker det hele heldigvis igen..

MEN..

Igår gav strømforsyningen ikke nok strøm til min HD2, og den gik således ud af drift mens computeren var tændt.. dette skete 2 gange, men anden gang skete der det, at da jeg genstartede computeren, sagde den D:\ er ikke formateret. Skal den formateres nu?.. d

Dette er noget LORT, for jeg har 3 års skoledokumenter på den disk.. er der nogen der kan hjælpe mig med at få mine filer tilbage ?!?! PLEASE !!!

Jeg kører WinXP, og den kørte igår scandisk efter det skete, hvor den meldte nogle små fejl i mapperne på disken..

Men der må være et program til at regenerere disse filer ?

håber nogen kan hjælpe.. :-(
Avatar billede phrame Nybegynder
30. marts 2003 - 16:46 #1
surt mand...

men... smut ind på din hd's producents hjemmeside og led efter deres diagnosticerings værktøjer. IBM's er DFT (Drive Fitness Test) og Maxtors er PowerMAX, de kan også afhjælpe med fejl på hd'en, så du ikke behøver har regenerere dine filer. Scandisk er heller ikke det bedste værktøj i situationer som denne, prøv også programmet Partition Magic 8.0 samt dets underprogram PQinfo.exe, de kan også hjælpe dig i at redde filer
Avatar billede phrame Nybegynder
30. marts 2003 - 16:51 #2
skulle have været et svar...

partition magic kan redde filerne hvis der er noget galt med selv partitionerne, specielt hvordan de er blevet defineret i FAT-tabellen.

Hvis du vil prøve noget fil-gendannelse, så skaf dig SuperERD cd'en (SuperERD 2002 (Super Emergency-Repair-CD) by Michael K.H. Au-Yeung ). På den ligger alle værktøjer som du har brug for.
Avatar billede -zonic- Nybegynder
31. marts 2003 - 08:21 #3
hmm.. Partition magic kunne ikke klare opgaven, den melder fejl i fat partitionen.. :-(  Min HD er en Samsung, og synes ikke lige jeg kunne finde et værktøj til opgaven på deres hjemmeside..

Hvor kan jeg få fat i SuperERD 2002  ?
Avatar billede phrame Nybegynder
31. marts 2003 - 08:50 #4
via www.winternals.com dog koster denne cd mange penge, nemlig ca. $399 :( Men på den cd er hovedsageligt programmet Remote Recover (http://www.winternals.com/products/repairandrecovery/remoterecover.asp) som du skal have fat i eller programmet FileRestore (http://www.winternals.com/products/repairandrecovery/filerestore.asp)
Avatar billede phrame Nybegynder
31. marts 2003 - 08:58 #5
Desværre er filregenerering et af de område som er svære at finde gratis programmer til, da det nemlig er højst rentablet at tjene penge på dette område. Men prøv evt at kigge på www.majorgeeks.com hjemmesiden, de lister man gode alternativer...
Avatar billede karmacola Nybegynder
31. marts 2003 - 08:59 #6
hvis du ikke får løst problemet, så send mig en mail på GeorgeHall@ofir.dk så kan vi måske finde ud af noget.
prøv evt en trial fra ontrack easyrecovery
Avatar billede phrame Nybegynder
31. marts 2003 - 09:07 #7
kig under http://www.majorgeeks.com/showfiles.php?cat=8 der ligge faktisk ret mange, så er det jo bare at komme igang til du finde et som gør jobbet for dig.
Avatar billede -zonic- Nybegynder
31. marts 2003 - 09:15 #8
ok.. jeg er lige i på arbejde lige nu, så jeg må prøve det når jeg kommmer hjem.. Jeg var lige inde og se på de to links  (http://www.winternals.com/products/repairandrecovery/remoterecover.asp) (http://www.winternals.com/products/repairandrecovery/filerestore.asp)
Men den siger at den understøtter alle formater,
(Supports all Windows file systems-NTFS, FAT, and FAT32) men problemet er jo at den ikke kan finde ud af hvilket format HD'en er formateret med? den siger RAW format i WinXP.. ved ikke om det program stadig kan klare det?
Avatar billede karmacola Nybegynder
31. marts 2003 - 09:18 #9
Hvis du bruger easy recovery, kan du selv fortælle hvilken partitionstype det er, altså hvis den ikke selv kan finde ud af det. Når du har fortalt den det, bruger den * antal timer, på at bygge en ny tabel op.
Avatar billede -zonic- Nybegynder
31. marts 2003 - 09:21 #10
ok. lyder kanon.. har du et link til hvor jeg kan finde det program? eller er det noget dyrt gejl?
Avatar billede karmacola Nybegynder
31. marts 2003 - 09:31 #11
http://www.ontrack.com/ Her kan du hente en trial..Desværrer viser den dig kun hvad du kan hente på din disk, hvis du har den betalte version..Den kan tilgængæld restore en formatteret disk ! Men send lige en mail på ovenstående adresse.
Avatar billede -zonic- Nybegynder
04. december 2003 - 22:14 #12
..
Avatar billede phrame Nybegynder
05. december 2003 - 21:21 #13
Hmmm... frækt at give pointnes til dig selv...