Avatar billede Slettet bruger
15. november 2000 - 12:17 Der er 37 kommentarer og
2 løsninger

Point retur til scoredyr + ekstra

I forbindelse med spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/29576 finder jeg det rimelgit, at du får dine 300 point retur for ovennævte spørgsmål, da problemet ikke er løst.

Endvider skal du have yderligere 100 point for det gode tips som www.hottelephone.com er. Der er penge at spare på telefonregningen, når man har ADSL og kan få det til at virke. <;o).

Endvider er der 50 point til handmade for oplysningerne i spørgsmålet, som har givet en afklaring på hvorfor det virker hos mig og ikke hos scoredyr. Så er der altså kun tilbage at finde dette stykke software som kan få systemerne til at virke.
Avatar billede handmade Nybegynder
15. november 2000 - 12:24 #1
Meget generøst, tak!
Jeg lover til gengæld at vende tilbage med en løsning når NAT-eksperterne hos Worldonline finder en løsning
Avatar billede lojmann Nybegynder
15. november 2000 - 12:53 #2
www.hottelephone.com - hvad er det?
IP telefoni til alm. telefon eller?
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2000 - 13:13 #3
Jeg vil kalde det en browsertelefon, hvor du ringer fra Amerika gratis til fastnettelefoner, untagen special nr. som f.eks. 70 -80 90 og mobil.

Er alletiders hvis man skal tale i længere tid med moster anne eller lign.
Avatar billede lojmann Nybegynder
15. november 2000 - 13:34 #4
Oki... Har lige prøvet at ringe til mig selv, det kan jeg ikke med det... Hverken mobil eller firma(direkte)...
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2000 - 14:04 #5
Har lige prøvet at have forbindelse med mit eget tlf. nr. virker fint, når jeg lukker min firewall ned. Skulle dog prøve et par gange før forbindelse. Du ringer fra usa 01145dit tfl. nr.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
15. november 2000 - 16:51 #6
hmm er det så også gratis og ringe til venner i usa? (altså fra danmark)
Avatar billede handmade Nybegynder
15. november 2000 - 17:13 #7
ja, du kan ringe overalt, hvor Hottelephone har en aftale og det er bl.a. DK og USA
Avatar billede maniacdog Nybegynder
15. november 2000 - 17:27 #8
gratis?
Avatar billede handmade Nybegynder
15. november 2000 - 17:30 #9
Ja, altså ud over den alm. modemtakst, hvis du bruger det. Der er problemer med at koble op via ADSL, hvis man bruger router, ikke hvis man bruger 1 meg modem. Men det er nok bare et spørgsmål om tid...
Avatar billede maniacdog Nybegynder
15. november 2000 - 19:14 #10
hvad problemer skulle det være?
lukket porte?
Avatar billede handmade Nybegynder
15. november 2000 - 23:46 #11
Nej, problemer med NAT
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2000 - 00:54 #12
Hvor mon scoredyr bliver af?
Avatar billede lojmann Nybegynder
16. november 2000 - 07:53 #13
Okaym hvilke NAT entry skal man smide ind i sin NAT tabel så - nogle som ved det?
Avatar billede handmade Nybegynder
16. november 2000 - 10:40 #14
-->lojmann Du har ramt hovedet på sømmet :-))
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2000 - 19:45 #15
handmade efter det hvad CC skriver omkring ADSL og sikkerhed, så tyder noget på, at der må være indbygget firewall i disse router. Det må derfor været et spørgsmål om hvordan man får den neutraliseret mens man skal bruge www.hottelephone.com  Har jeg ret?
Avatar billede handmade Nybegynder
21. november 2000 - 21:19 #16
Nej, desværre ikke. Det er ellers nærliggende. Jeg kan ikke helt gennemskue hvad der går galt og håber fortsat at en af de rigtigt hardcore routerspecialister blandt WOL\'s brugere kan gennemskue det. Det kunne også tænkes at problemet ligger i WOL\'s servere. Jeg vil snarest spørge igen i den relevante nyhedsgruppe..
Mvh
Avatar billede handmade Nybegynder
23. november 2000 - 01:21 #17
Hej igen, Kharder!

Nu har jeg igen spurgt på WOL om Hottelephone.

Problemet syntes at ligge i routeren, der ikke understøtter den protokolversion (H.323) som HT bruger. Her er et relevant klip fra en bruger:

\"Nej, for H.323 sender ipadresser i datadelen af pakkerne, der er (så vidt jeg husker) support for H323 i 667\'eren, men ikke den
version som Hottelephone (og andre) benytter.\"

Så der er tilsyneladende ikke håb om bedring på dette punkt før HT evt. ændrer sin protokol..

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2000 - 01:30 #18
Hmm Altså kan man ikke hente hvad som helst ned via router. Jeg troede ellers at en router var meget bredsprektret.
Avatar billede handmade Nybegynder
23. november 2000 - 01:35 #19
Ja, ret ærgerligt! Man må jo håbe at en anden lignende virksomhed stabler en service på benene der kan bruges af Cisco routere ELLER der kommer en firmware-update og WOL lader kunderne benytte den!
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2000 - 01:53 #20
Ja der var da at håbe. Man kan ikke fuske det på en eller anden måde?
Avatar billede handmade Nybegynder
23. november 2000 - 10:23 #21
Tilsyneladende ikke. De fleste ADSL-brugere kan vel se den enorme fordel i denne telefonordning og efter at spørgsmålet har været oppe flere gange (to-tre gange af mig) er der ingen løsning, kun en forklaring.
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2000 - 11:43 #22
Så må vi med 1meg modem være glade ;o)
Avatar billede parazite Nybegynder
23. november 2000 - 11:47 #23
Skal lige høre : Vil hottelephone virke på 56K modem? Ringer det op via modemmet, eller venter det til man er på, og ringer så op via selve forbindelsen, så det kræver en kæmpe båndbredde at køre?
Avatar billede handmade Nybegynder
23. november 2000 - 11:50 #24
Ja, HT virker på de modems jeg har prøvet. Det funker således, at du når du er online, surfer til HT, DL en lille applet og ringer op efter anvisningerne (brug evt. et headset). Kvaliteten er ca. mobiltelefon men gratis :)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
23. november 2000 - 12:09 #25
hmm ikke helt gratis, du skal jo stadig betale for den takst du ringer op til (minut taksten)
men det er nok billigere ja ;)
Avatar billede handmade Nybegynder
23. november 2000 - 12:14 #26
Ja, naturligvis, men det er lidt som at slå to fluer med et smæk og helt oplagt, hvis man har en fast opkobling der fungerer med dette system :(
Avatar billede parazite Nybegynder
23. november 2000 - 12:17 #27
Har CyberCity Fastpris, såeh... :o) *Glæder sig til at prøve*
Har heller ingen router eller noget, så det skal nok gå, det hele!
Avatar billede kbsorensen Nybegynder
24. november 2000 - 11:25 #28
Så er der da endelig noget at være glad for ved sit 1meg modem :)
CC tilbyder deres 1meg modem kunder at de kan få en router ved at opgradere deres ADSL linie, men med det her bør man nok beholde sit 1meg modem lidt endnu........
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2000 - 11:39 #29
Nå kbsorensen, har du fået et sådan tilbud?
Avatar billede kbsorensen Nybegynder
24. november 2000 - 12:38 #30
Ja, men de vil have at man binder sig for yderligere 6 måneder fra konverteringsdagen, og det synes jeg ikke er så interessant :)
Tilbuddet kom efter at jeg spurgte dem hvorfor ALLE nye kunder får en router, mens vi andre må \'nøjes\' med et 1meg modem.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2000 - 13:32 #31
Ok tak for oplysningen. Jeg beholder mit 1 mega, da jeg måske skal over på Antenneforeningen\'s internetopkobling engang i det nye år 256/512 i stedet for nu 128/384 ny pris kr. 235,00 pr. måned
Avatar billede scoredyr Nybegynder
24. november 2000 - 22:20 #32
Her er jeg... :-)
Jeg har haft lidt problemer med WorldOnline de har syltet mig fra at få en ny faktura, og så lukkede de min forbindelse. . . . Sån nogle røv...... :-) det er nu ikke deres eneste problem! Jeg har tænkt på hvorfor ikke de laver det hele om vedr. NAT. De burde gøre det lidt nemmere for os, så vi bare kalder op den normale måde som man gør første gang man sætter stikket i routeren. Men bare med den undtagelse at de ikke konfigurerer NAT til at man ikke kan bruge div. hjemme sider! Jeg behøver ikke de points men hvis du ikke vil beholde dem må du gerne give dem tilbage. Men jeg syntes at du gav det mest originale svar :-) Jeg takker
Mvh.
Martin
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2000 - 23:23 #33
Jeg takker for dit kompliment, men da det ikke virker, syntes jeg ikke det er rimeligt, at jeg skal beholde dine point. Jeg håber dog at det snart bliver løst med NAT konfiguration. Gad vide om der måske ikke er en et eller andet sted på nettet, som har løsningen. Det er da mærkeligt.
Avatar billede scoredyr Nybegynder
25. november 2000 - 22:04 #34
Der er noget der hedder buddy phone men det kræver at man har installeret det på begge maskiner. Det er en skam hvis man nu gerne ville ringe til sin mormor og sige tak for julegaven :-)
Ellers var der også noget i rene ord for pengene om net2phone men det koster penge hvis man vil ringe . . . ØV øv Øv. Der er ikke andet end at se om der ikke er et dansk firma det prøver at gøre det efter som HT har prøvet, men bare så os der har WolliOlli os´kan ringe til normale telefoner fra nettet.
Endnu engang vil jeg takke for de gode svar på mit spørgsmål... Vi må jo stå sammen og blive ved med at prøve, de må da komme med et svar. Var det ikke derfor man fik ADSL? :-)

Med venlige julehilsner
Martin Svendsen
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2000 - 22:06 #35
Hvis du taler begge maskiner så er der også www.firetalk.com . Et program som selv de store computerproducenter forventer sig meget af.
Avatar billede scoredyr Nybegynder
25. november 2000 - 22:09 #36
Jep jag har prøvet det. Det er nok et af de programmer der er stabile men der mangler lige en tilføjelse til programmet. Nemli´ at man kan ringe fra nettet til analog telefon ;-)
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2000 - 22:21 #37
der findes også en løsning som et dansk firma forhandler, som er rimelig billig. Dumt nok kan  jeg ikke huske deres adresse, selv om jeg har tilmeldt mig deres service.
Avatar billede scoredyr Nybegynder
25. november 2000 - 22:29 #38
Du får vel nok en eller to e-mails fra dem på et eller andet tidspunkt :-)
De har det jo med at spamme en på sin e-mail
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2000 - 00:16 #39
Jeps jeg skal nok falde over deres mail på et eller andet tidspunkt.