Avatar billede vasquez Nybegynder
30. marts 2003 - 03:06 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med mpg/mpeg filer.

Jeg kan af en eller anden grund ikke afspille mpg/mpeg filer i Windows 2000. Hvis jeg prøver at afspille en fil i fx Windows Media plyaer får jeg at vide at programmet ikke er istand til at hente det påkrævede codec, og at jeg i den forbindelse skal sætte websikkerheden ned. Alligevel gentager problemt sig med alle virusprogrammer slået fra og alle former for websikkerhed sat på laveste.

Hvordan får jeg det påkrævede codec?
Avatar billede geforce3 Praktikant
30. marts 2003 - 10:42 #1
Avatar billede vasquez Nybegynder
30. marts 2003 - 12:04 #2
Beklager meget men det virker heller ikke.
Avatar billede geforce3 Praktikant
30. marts 2003 - 12:09 #3
Okay ved ikke om divx eller xvid også gælder til mpg filer, men har du dem installeret?
http://www.divx-digest.com/software/xvid.html        xVid
http://www.divx-digest.com/software/divxcodec5.html  DivX
Avatar billede vasquez Nybegynder
30. marts 2003 - 12:57 #4
Jeg har DivX installeret, og har ingen problemer med at afspille avi filer.
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
30. marts 2003 - 13:38 #5
Kan du afspille mpeg-filer med andre afspillere? Prøv evt. at afinstallere Windows Media Player og derefter geninstallér.
Avatar billede vasquez Nybegynder
30. marts 2003 - 14:55 #6
Nej jeg kan ikke afspille i andre afspillere. Windows Media Player er bare den eneste der kommer med en decideret fejlmeddelelse. Winap 3 unlader fx bare at afspille filen.

Det hjalp desværre ikke at fjere Windows Media Player og geninstallere det igen.
Avatar billede synopsis Nybegynder
30. marts 2003 - 15:05 #7
http://www.doom9.org/Soft21/Players/mpc2kxp6431.rar
det program skulle kunne afspille det meste (og det er faktisk bare den gode gamle media player med et par extra features)
Avatar billede synopsis Nybegynder
30. marts 2003 - 15:09 #8
ellers er det måske en ide at søge på "nimos codec pack" på feks yahoo det er en samling af de fleste codec's så mon den du leder efter ikke er der :)
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
30. marts 2003 - 15:12 #9
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
30. marts 2003 - 15:13 #10
Det ville nok også være en god idé at installede Xvid, som mange film på nettet er komprimeret med: http://www.divx-digest.com/software/xvid.html
Avatar billede vasquez Nybegynder
30. marts 2003 - 21:16 #11
Den der MPC virkede ikke, men det gjorde NIMO