Avatar billede the_joker Nybegynder
15. november 2000 - 09:08 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Computeren fryser (Mega Hjæææææælp)

Min computer kan fryse når som helst. På alle tidspunkter, i windows, når jeg spiller Counter Strike, eller når jeg bare sidder og surfer. Jeg har også prøvet at rense
mine kølere men uden held. (Jeg bruger også køle-pasta)

Jeg har de nyeste driver til voodoo 3 2000 kortet (1.05.00)Og så de nyeste driver til AGP porten (1.69) Og så ikke flere, hvis jeg mangler nogle, hvorfor nogle så? Og jeg vil meget gerne have de helt præcise link. :-) (Jeg kører med DirectX 8)

Kom nu jeg har brug for rigtig mange og gode gæt.

[Computeren]
---------------------------------------------
IBM Harddisk 30GB (IBM DTLA-307030, Deskstar 75GX)
---------------------------------------------
128MB SD Ram PC 133
---------------------------------------------
GIGABYTE Bundkort Gigabyte,
Socket 7, GA 5 AX, AGP / 3 ISA /
4 PCI, ATX, 3 Dimm, ATA66, SUPER 7,
Aladdin V Chip-set, 100 MHZ, (200-550MHz)
---------------------------------------------
Aopen HX45, Midi-tower, ATX
(235 Watts strømforsyning)
---------------------------------------------
AMD k6-3d-400Mhz CPU
---------------------------------------------
Global Win FHP08-LN LOW-NOISE
HI-END Low-Noise COOLER
(Socket-7/370)
---------------------------------------------
3dfx Voodoo 3 2000 AGP
---------------------------------------------
Avatar billede powell Nybegynder
15. november 2000 - 09:11 #1
Ny BIOS opdatering.
Konflikt i din hardware opsætning.
Måske en konflikt via DX8 mellem lyd og skærm.
At der kører programmer i bagrunden. Fjern disse.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
15. november 2000 - 09:11 #2
AMD-processorer er kendt for
at blive meget varme.

Du bør måske låne/købe en bedre CPU-køler.
Det vil jeg tro hjælper.

...ellers kan det da være virus :-(
Avatar billede powell Nybegynder
15. november 2000 - 09:17 #3
Avatar billede spoof Nybegynder
15. november 2000 - 09:44 #4
Check om der er andre enheder der bliver meget varme. Er der tilstrækkelig airflow gennem maskinen?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
15. november 2000 - 10:12 #5
Jeg har haft det samme problem med en AMD k6-2! Problemet er næsten med sikkerhed forudsaget af for dårlig køling.

1. Tjek om dine køler er støvet for meget til
2. Hvis nej køber en ny køler - hvis ja støv den af.
3. Held og lykke
Avatar billede elcoolio Nybegynder
15. november 2000 - 10:33 #6
Mit gæt ville være at dit Voodoo 3 kort bliver alt for varmt! jeg har selv et Banshee som kan blive MEGET varmt efter 2 timers uafbrudt 3D spillen! Jeg tror det er et jævnligt problem blandt 3DFX kort at de bliver meget varme da der ingen køler er på dem i forhold til f.eks. TNT2 og GeForce 1/2... Og hvis der så samtidig ikke er meget \"træk\" gennem kabinettet så bliver der jo kun værre! Jeg har selv taget \"skallen\" af mit kabinet fordi der bliver ALT for varmt derinde! ;)

Prøv at købe/låne en køler til grafikkort...
www.prc-data.dk
www.itbutikken.dk
www.midt-data.dk

ElCoolio
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
15. november 2000 - 10:49 #7
Jeg er helt sikker på at det ikke er hans grafikort for jeg har oplevet en del AMD\'er gå kolde efter for meget brug inkl. min egen og jeg har ikke Voodoo3. Det skyldes simpelthen at processoren ikke får nok kulde.

MEN hvis du har et køleskab inde i computeren og køling IKKE er problemet er det meget sandsynligt at det er dit bundkort. Aladdin bundkort er heller ikke just kendt for at være de fedeste...
Avatar billede the_joker Nybegynder
15. november 2000 - 14:44 #8
Ja jeg har den nyeste Explorer & den nyeste bios updatering. Og det er ikke efter nogle timer computeren kan finde på at gå ned, det er måske efter et par min i windows. Det \"sjove\" er at problemet lige pluseligt er kommet, det har kørt 100 % OK før.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
15. november 2000 - 14:49 #9
Som der er blevet sagt kan det måske være fordi køleren er slidt. Har du tjekket om den stadig køler som den skal ?
Avatar billede powell Nybegynder
15. november 2000 - 15:06 #10
Når problemmet opstår uden du har installeret eller opgraderet noget, så kan fejlen kun ligge i Hardwaren.
Avatar billede the_joker Nybegynder
15. november 2000 - 15:16 #11
[Powell]

Så du mener altså at det er bundkortet, cpu\'en, Ram\'ene eller grafikkortet der er i stykker?
Avatar billede powell Nybegynder
15. november 2000 - 15:21 #12
Ja, hvis du er 100% sikker på det ikke er software (fordi det er der der normalt ligger) så ja, så er det et eller andet sted i computeren den ikke har det så godt.
Avatar billede krusell Nybegynder
15. november 2000 - 18:35 #13
Bare fordi det ikke har været der før, kan win jo godt finde på ar gå kold
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
15. november 2000 - 20:00 #14
Joker > Det er rigtigt hvad der bliver sagt. Softwaren er ikke problemet. Nu skal skal du også huske at AMD k6 altså er mere ustabil end en Pentium (derfor også billigere).

1. Har du tjekket den køler ?
2. Har du prøvet at formatere ?
3. Kom fejlen bare sådan pludselig uden du havde ændret noget? ny hardware, ny software etc. ?
Avatar billede krusell Nybegynder
15. november 2000 - 20:04 #15
K6 er sguda ikke mere ustabil...
Hold nu op med de skrøner...
Det er agp-drivere der har været problemer med på bundkort til K6\'ere, men det er jo løst her.
Avatar billede the_joker Nybegynder
15. november 2000 - 20:50 #16
<®azzer®> Jeg har tjekket køleren og uden held. Jeg har også prøvet at formatere, også uden held. Og ja fejlen kom pluseligt uden jeg havde ændret noget.
Avatar billede denboj Nybegynder
15. november 2000 - 21:36 #17
hvad med din BIOS - (er det kun mig der har deja vu)
Avatar billede the_joker Nybegynder
15. november 2000 - 21:56 #18
<Denboj> Ja jeg har også updateret min bios, uden held.
Avatar billede denboj Nybegynder
15. november 2000 - 22:07 #19
the joker// det er noget knep men rent faktisk er det bare umuligt at klare den slags på nogle K6\'ere - hvis du finder ud af det må du gerne melde tilbage - jeg kender en gut der har samme mobo og grafikkort som dig - han endte med at konkludere at det var voodoo 3 og ´købte et Geeforce kort - Nu er han ved at spare op til en Tbird. Men måske kan det løses og du må gerne give besked hvis du gør
Avatar billede crm_rar Nybegynder
15. november 2000 - 23:14 #20
Var det Microsoft Windows du brugte :oD - reinstaller hele lortet ...
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
15. november 2000 - 23:21 #21
Jeg har haft en amd-k6 233 (gammelt lort)er din comp overclocket??? for så er det muligvis det
jeg havde det samme problem og min cpu var overclocket!!!:`(
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
16. november 2000 - 01:09 #22
Krusell :

Jo gu er er AMD k6 mere ustabil end en Pentium. Hvis du ligger mærke til det så er Celeron også en smule ustabil i forhold til alm. Pentium.
Avatar billede krusell Nybegynder
16. november 2000 - 01:19 #23
Vås...
Avatar billede krusell Nybegynder
16. november 2000 - 01:31 #24
Hvad er det for noget vrøvl...
Har du noget som helst, der kan understøtte dette håbløse postulat?
Avatar billede fcm Nybegynder
16. november 2000 - 09:45 #25
Hej.

Da der opstår en intern konklikt mellem DX 8.0 og dine VooDoo3 drivere. Ville jeg foreslå at du fik fat i programmet DX uninstaller, som kan hentes på (www.download.com) Virker det ikke burde du formatere. Og installer Win 2000 Pro.

mvh Søren B. Clemmensen
Avatar billede powell Nybegynder
16. november 2000 - 10:43 #26
Man kan også fjerne DX8.0 på denne måde:

I dit Windows/system bibliotek kan du finde Dxdiag.exe og med det se versionen installeret. f.eks. 8.0 \"Version 4.08.00.0082\" (husk versionsnummer)

Åben programmet regedit,

klik nu på HKEY_LOCAL_MACHINE, Software, Microsoft, DirectX

Og fjern denne.
Avatar billede denboj Nybegynder
16. november 2000 - 22:50 #27
det er indiskutabelt - K6 har sværere ved at håndtere hardware end både celeron, PIII, Athlon, Duron og Tbird - sådan er det bare.

Jeg tror ikke det er DX 8.0 der er dit problem
Avatar billede krusell Nybegynder
16. november 2000 - 22:58 #28
Ok jeg giver mig...
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. december 2000 - 14:34 #29
Sker der mere her?
Avatar billede krusell Nybegynder
14. december 2000 - 01:02 #30
Ja, er der ikke nogen, der kan forklare mig, hvad det er ved K6\'eren, der gør, at den mere ustabil?
Avatar billede powell Nybegynder
15. december 2000 - 08:25 #31
Krusell -> Det kan havde noget med varme og/eller stømforbrug...
Avatar billede krusell Nybegynder
16. december 2000 - 18:01 #32
Så kan man da bare køle den...
Der må da være noget fejl i den siden den er mere ustabil...
Avatar billede powell Nybegynder
20. december 2000 - 08:05 #33
Ikke hvis kølingen ikke er god nok, du har ret man blot burde køle den bedre...
Avatar billede kennh Nybegynder
02. marts 2001 - 01:37 #34
Jeg har haft et tilsvarende problem da jeg havde voodoo 3 grafikkort i min computer. Har du prøvet at tjekke hvor varmt dit grafikkort bliver (mit var ikke til at røre ved efter meget kort tid).
Prøv evt. at åbne for dit kabinet (og lade det stå åbent) eller prøv at finde en køler til grafikkortet (eller skift det ud).

Til sidst AMD processerne plejer ikke at fejle noget.