Avatar billede outoff Nybegynder
29. marts 2003 - 14:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Can't connect ... ?

Hejsa
Jeg har lige installeret MySQL vha. af YaST2 på en SuSE-box.
Men når jeg skriver mysql som root, så skriver den bare dette: can't connect to local mysql server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2)

Også sker der bare ikke mere .. nogen der kan fortælle hvad der er galt, og hvordan det kan løses :)
Avatar billede egonspock Seniormester
30. marts 2003 - 14:18 #1
Hej, Det betyder at din server ikke kører, og at du må forsøge at starte den igen. Har din mysql-bruger skriverettighed i det directory? og står der ellers noget spændende i .err-filen i din datamappe?
Avatar billede outoff Nybegynder
31. marts 2003 - 06:14 #2
Hejsa
Tak for svaret, og nu kører serveren :D