Avatar billede cottontail Nybegynder
29. marts 2003 - 14:16 Der er 2 kommentarer

HP PSC 750 installation

Min HP PSC 750 holdt pludselig op med at virke. Jeg afinstallerede drivere (efter den procedure, HP anbefaler), men efter at have geninstalleret driveren (igen efter HPs anvisninger) flere gange, kan jeg ikke få scanner enheden til at virke.

Når driver softwaren er lagt ind og computeren genstartes, finder Windows en HP 750 Scanner som det dog ikke er muligt at finde en driver til. Den finder herefter HP psc 750 series og installerer en driver. Jeg kan fint printe og kopiere, men ikke scanne.

Alle forslag er velkomne! Jeg har overvejet at geninstallere hele Windows men det er en større omgang som jeg helst vil undvære.

Jeg kører Windows XP på en Athlon T-bird 850mhz med et Asus A7V bundkort.
Avatar billede stjans Guru
30. marts 2003 - 12:05 #1
Er den forbundet via USB-port - eller med et "almindeligt" printerkabel ?. Jeg har selv haft alvorlige problemer med XP oh HP /%=. Det viste sig, at den driver, jeg blev anbefalet at bruge,udelukkende skulle bruges til USB tilslutning. HVIS du kører med alm. printerkabel, så vil jeg tilråde at købe et USB kabel og så tilslutter herigennem. Du kan herefter hente driver til USB via HP´s hjemmeside - det virker....

Alternativet er, at lade enheden være slukket under installationen, og først tænde, når der bedes om den, så skulle installationen køre færdig, og alt virke. Pas på med, at det er den korrekte printerdriver du anvender - hvis du bruger den forkerte, så har du problemer med at få en ny til at virke.
m.v.h.
Jesper
Avatar billede cottontail Nybegynder
30. marts 2003 - 13:55 #2
Ja jeg tilslutter via USB. Jeg har prøvet både med den driver cd, der fulgte med, og med drivere hentet fra HPs side (hp psc 700 series hedder de vist).

Enheden er slukket under installation og jeg tænder den først, når computeren er genstartet.