Avatar billede leika Nybegynder
29. marts 2003 - 11:32 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

externt cd-rom drev

Har fået en bærebar COMPAQ LTE 5100.  Der er disk-drev, men intet cd-rom drev.  Skal bruge et til maskinen eller et externt med serial port.  Maskinen skal blot bruges i båden, som kortplotter.  Den skal derfor bruge drevet til det Levende Søkort.
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2003 - 11:39 #1
Er det dit endelige spørgsmål??? - Og hvad er svaret så?? Vil du ikke hellere ringe til en ven???
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2003 - 11:40 #2
Hvad er spørgsmålet??
Avatar billede geforce3 Praktikant
29. marts 2003 - 11:53 #3
Jeg tror ikke man kan få serial cdrom drev for det vil gå for langsomt. der er et usb her http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1284857892 bare lidt dyrt
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2003 - 12:00 #4
Jeg sad med samme side "edbpriser.dk". Men har du tænkt over at du ihvertfald skal have en oplader adabter i båden. Det er jo 12volt der, så du skal ha' en til en "cigartænder" ting. Ellers løber du tør for strøm og går på grund, surt ik'?!
Avatar billede leika Nybegynder
29. marts 2003 - 13:06 #5
der er ikke usb i maskinen og skal ha et cd.rom drev
Avatar billede leika Nybegynder
29. marts 2003 - 13:38 #6
Måske man kunne få et cd-tom drev til selve maskinen
Avatar billede robotten Praktikant
31. marts 2003 - 09:40 #7
- og nogle diskdrev har parallel tilgang, og så sætte det på porten i stedet.
Avatar billede henninga Novice
31. marts 2003 - 23:23 #8
Her har de nogle drev til parallelporten http://www.freecom.com/
Se under PORTABLE II SERIES.  Den koster 129 Euro.
HenningA