Avatar billede tupsy Nybegynder
15. november 2000 - 02:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

CD liste ved hjælp af CDDB..

Håber jeg spørger i den rigtige kategori.. :-)
Findes der et program der ved hjælp af CDDB database kan lave en \"komplet\" liste over hvilke numre og kunstnere ´man har på sine CD\'er??

Der skulle gerne kunne skrives en liste ud i alfabetisk rækkefølge, eller kunne eksporteres til Excel.

Håber I forstår hvad jeg mener...

Tupsy!!
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. november 2000 - 02:19 #1
Der findes små købe programmer, men ellers kan du selv lave den i eks. Access DB, Excel eller diverse sprog som ASP/PHP
Avatar billede geve Nybegynder
02. december 2000 - 01:40 #2
CATraxx 2000 4.51

Det program kan næsten alt. Ellers er der dette 8DiscPlay 4.1)det er lidt mindre og der er ikke så mange muligheder som ovenstående.

Du kan downloade det hos Tucows.

geve
Avatar billede geve Nybegynder
02. december 2000 - 01:41 #3
Der skulle have stået (DiscPlay 4.1).

geve
Avatar billede saubermacher Nybegynder
04. december 2000 - 09:01 #4
Music Match Jukebox går selv på internettet og finder din CD og skriver navnene op, men det kræver at du er logget på nettet. Man kan downloade en prøveversion fra Tucows og hvis du finder at det er noget du kan bruge så kan jeg hjælpe dig med resten... (det med prøveversionen).
Avatar billede saubermacher Nybegynder
04. december 2000 - 09:02 #5
Jeg kan også en vej til at eksportere til Access fra Music Match, men hvorfor vil du have i Excel?
Avatar billede tupsy Nybegynder
04. december 2000 - 09:08 #6
Det er sådan set ikke til mig, men til en kammelegerat... :-)
(Jeg kører en CDDB database på min PALM V)

Han vil gerne kunne skrive alle sine numre og titler ud, men det \"hans viden strækker sig til\" er Excel.. :-)

Så det jeg skal bruge er et program der eksporterer det til noget der kan udskrives og sorteres...

Jeg har allerede et program der kan hente numrene ned og gemme dem i en lokal CDDB database..

Tupsy!!