Avatar billede hyperdome Nybegynder
15. november 2000 - 01:22 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kommando til DOS + Et mere spm

Jeg ville høre om der var en kommado til DOS hvor man kunne få filer tilbage som man har slettet fra papirkurven en af mine venner siger der er en kommando men jeg vill lige se om der var nogle af jer der vidste det...

Ogd et andet er jeg har nemlig stofanet (flexrate) og så kan jeg jo kun downloade 2 GB om måneden og der ville jeg lige spørge om hvis en af mine venner uploader filer til min computer vian min FTP server tæller det så for at jeg downloader??

/Sonny
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
15. november 2000 - 01:26 #1
Der findes ingen kommando i DOS til at få filer fra papirkurven tilbage.

Og din flexrate er 2GB TRAFIK (in/out) så hvis der er en der uploader til dig tæller det også.
Avatar billede handmade Nybegynder
15. november 2000 - 01:26 #2
Ja, der var jo undelete eller unerase, men om de stadig er understøttet, ved jeg ikke
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
15. november 2000 - 01:30 #3
handmade:> undelete & unerase er fra MS-DOS <6.22 ...
Avatar billede hyperdome Nybegynder
15. november 2000 - 01:35 #4
Jeg skulle måske ringe til Bill og spørge ham hvordan man gør *s*
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
15. november 2000 - 01:37 #5
Hæ hæ ...  tror ik selv han vel det ;-) .. han sidder sikkert med en linux box efter Windoze 3.11 (nogle steder skal der jo spares .. *lååål*) gik ned tre gang i træk i et forsøg på at starte Word ..
Avatar billede hyperdome Nybegynder
15. november 2000 - 01:39 #6
LOL
Avatar billede halifax Nybegynder
15. november 2000 - 02:15 #7
Et program som Recover4all kan gendanne filer fra Win9x. Desværre ikke freeware. Har en version fra 1998 hvor der er opgivet flg. URL
http://ourworld.compuserve.com/houmpages/Kaus

Har ikke prøvet om den er aktuel endnu ;(
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
15. november 2000 - 02:23 #8
Recover4All kan kun gendanne filer der er mindre end 50 KB i shareware versionen ..
Avatar billede halifax Nybegynder
15. november 2000 - 02:28 #9
Ja- tdaugaard, du har ret. Derfor skrev jeg også \"desværre ikke freevare\". Min er registreret :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
15. november 2000 - 02:30 #10
halifax:> *g* ellers et meget godt program ... kan køres fra en diskette.. det kan de færreste mener jeg ..
Avatar billede jezz Nybegynder
15. november 2000 - 08:09 #11
Øh.. den kan findes på www.download.com men hvis du søger efter recover4all kan du søge efter freewear inden for samme kategori og der er masser der er freewear der kan downlades, så du kan genskabe dine filer. forlaringen er vist nok noget med at når du sletter filerne står dataen der stadig væk lidt ligesom hvis du har en flagstang og når du så sletter filen, graver du halvdelen af flagstangen ned i jorden, så du skal bare have et program der kan rykke lidt i flagstangen :-) men det kan findes, ellers søg efter \"recovery\" vist nok stavet forkert. men ellers held og lykke :-)
Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
15. november 2000 - 08:14 #12
Du kan fra DOS ver. 4.1 el 5.0 til og med ver 6.22 bruge kommandoen UNDELETE til at genskabe slettede filer.
Som ved alle DOS kommandoer kan du skrive kommandoen efterfulgt af et spørgsmålstegn for at se hvordan du benytter kommandoen.
Eks. : C:\\>UNDELETE /? (enter)

-og syntax\'en for undelete vil blive vist.

Hvis du har formateret en Harddisk med FORMAT /U kan du ikke efterfølgende genskabe filerne med Undelete.
Avatar billede jezz Nybegynder
15. november 2000 - 08:14 #13
ja det tæller også såm download om det er fr ftp/http/eller www. desværre
Avatar billede kallerelli Nybegynder
15. november 2000 - 08:33 #14
Husk! at hvis maskinen har været slukket efter du har slettet filerne fra papirkurven, så er de helt væk!!! Men ellers vil, som flere andre har sagt, undelete virke.

Alt download via flexrate tæller, også FTP.
Avatar billede jezz Nybegynder
15. november 2000 - 08:41 #15
ellers prøv at søge på undelete på www.download.com der kommer der en 6 stykker frem.
Avatar billede jezz Nybegynder
15. november 2000 - 08:44 #16
en der er gratis (freeware)
er: sure delete 4.0 downloades på www.download.com