Avatar billede yoyo Nybegynder
14. november 2000 - 22:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Internet via LAN

Jeg har win.2000 installeret på to maskiner, forbundet sammet via en hub.  De to maskiner kan godt finde hinanden m.m. Men jeg kan ikke komme på Internet fra den ene.  Jeg har sat Internetforbindelsen på den der er forbundet med modemet (eicon diva ISDN) til at acceptere Internet sharing ?? Hvad gør jeg galt ??
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
14. november 2000 - 22:20 #1
Jeg mener du skal gøre en guide der hedder noget \"hjemme netværk\" og derfra bliver der lavet en diskette der skal sætte i den uden modem og køres og derefter burde det køre!
Ellers hent et af de mange programmer på nettet til den slags, sygate eller sådan noget!
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
14. november 2000 - 22:23 #2
Noget om sygate hvis det er:
http://www.eksperten.dk/spm/30824
Avatar billede yoyo Nybegynder
14. november 2000 - 22:28 #3
Det var under windows 98 man skulle lave en diskette, jeg har ikke set det under win. 2000
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2000 - 01:30 #4
Prøv at installere AnalogX proxy på win2000 PC\'eren  og sæt din browser på klient til lan via proxy, med autoinstilling. Her er angivelserne:

HTTP    (web browsers)                  (port 6588)
    HTTPS  (secure web browsers)          (port 6588)
    SOCKS4  (TCP proxying)                  (port 1080)
    SOCKS4a (TCP proxying w/ DNS lookups)  (port 1080)
    SOCKS5  (only partial support, no UDP)  (port 1080)
    NNTP    (usenet newsgroups)            (port 119)
    POP3    (receiving email)              (port 110)
    SMTP    (sending email)                (port 25)
    FTP    (file transfers)                (port 21)

Så skulle du også gerne være online med din klient.
Avatar billede yoyo Nybegynder
15. november 2000 - 08:08 #5
Hvad er AnanlogX ?? og hvor får jeg det fra ??
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2000 - 08:32 #6
AnalogX er et firma, som laver forskellige former for netsoftware , der i blandt ovennævnte server. http://www.analogx.com/contents/download/network/proxy.htm . http://www.analogx.com/ er bestemt et besøg værd.
Avatar billede mo-bo Nybegynder
15. november 2000 - 14:24 #7
Her du indtastet ip 192.168.0.1 på maskinen med internet forbindelsen - og 192.168.0.2 på klienten. Undernetmaske på begge =255.255.255.0

DNS på klient er 192.168.0.1

Tror jeg nok*G*