Avatar billede pri Nybegynder
28. marts 2003 - 07:45 Der er 11 kommentarer

Funktion til at kopiere en db til en anden db

Jeg har en konstuktionsdb som jeg engang imellem skal kopiere til en produktionsdb.
Kan det gøres i et hug? eller skal jeg køre det med delete af hver enkelt og derefter indsætte??
Avatar billede dk_akj Nybegynder
28. marts 2003 - 07:53 #1
Der er en funktion i sql server manageren der kan gøre det for dig.
//akj
Avatar billede pri Nybegynder
28. marts 2003 - 08:05 #2
Er det "Export data..." du tænker på.
Avatar billede ocp Nybegynder
28. marts 2003 - 08:52 #3
Mon ikke det er "Copy Database Wizard"?
Avatar billede ocp Nybegynder
28. marts 2003 - 08:53 #4
Højreklik på "Databases"-mappen og vælg "Copy Database Wizard".
Avatar billede dk_akj Nybegynder
28. marts 2003 - 08:57 #5
ocp >> det var netop den jeg tænlte på.

//akj
Avatar billede pri Nybegynder
28. marts 2003 - 08:58 #6
OK Men det ser desværre ud til at det skal være til en anden server.
Avatar billede ocp Nybegynder
28. marts 2003 - 09:02 #7
Det kan den også sagtens.
Avatar billede lumse Nybegynder
28. marts 2003 - 09:03 #8
Det kan også lade sig gøre, du skal bare tilføje serveren i Enterprise Manageren.
/Lumse
Avatar billede ocp Nybegynder
28. marts 2003 - 09:04 #9
Prøv den, prøv den... det er den bedste måde at "regne den ud".
Hvis problemet er at du skal flytte DB til en maskine der ikke kan "nås" fra udviklingsmaskinen er der også råd for det. Så kan du bare tage en backup, gemme den på en CD og restore den på drift-maskinen.
Avatar billede pri Nybegynder
28. marts 2003 - 09:04 #10
OK - I er snedige
Avatar billede dk_akj Nybegynder
28. marts 2003 - 09:05 #11
Jeg tror pri ønsker at lave en kopi af databasen på serveren, har jeg ret ??

Hvis det er tilfældet kan du gøre sådan:
Vælg server
Vælg database
Højreklik
Vælg all tasks
Generate sql script
Opret en ny database
Connect
Kør sciptet du genererede herover.

//akj