Avatar billede squize Nybegynder
27. marts 2003 - 23:05 Der er 1 løsning

Cisco 806 konfiguration

Er der nogen som har været ved at lege med SNMP på subjekt ? Jeg synes ikke rigtigt jeg kan få det til at virke. Jeg har en webserver stående ude i byen, hvorpå jeg har mrtg og snmp. Og så vil jeg gerne have muligheden for at overvåge trafikken på min router herhjemme og få dem vist på min webserver. Hvordan sætter man det op i sin router ?

Evt. nogen der har link til en manual som er til at bruge fremfor de fleste guider som man finder hos Cisco ?

På forhånd tak !
Avatar billede mio Nybegynder
16. april 2003 - 21:58 #1
For det første skal du aktivere SNMP på din 806. Det gøres ved, først at gå config-mode : config terminal

Dernæst aktivere snmp med kommandoen : snmp-server community <COMMUNITYNAME> RO el. RW

Så er snmp aktivt på routeren. Men jeg vil anbefale at du laver en access-liste til SNMP, således det kun er din web-server som har snmp-adgang til routeren.

Først laver du en simpel access-list:

config terminal <ENTER>
access-list 10 permit host <ip-adresse på din webserver> <ENTER>
snmp-server community MINSNMP ro 10 <ENTER>
exit <ENTER>
wr <ENTER> (for at gemme konfigurationen)

-mio-