Avatar billede hpdenmark Nybegynder
26. marts 2003 - 23:04 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

php og mysql på en win 2000 adv server

jeg har det problem at jeg skal bruge php og mysql men der er der ikke på min server er der noget man kan ligge ind for at det kan virke pleaz hjælp mig det skal jeg bruge til mit forum så håber i kan hjælpe
Avatar billede ahv Nybegynder
26. marts 2003 - 23:09 #1
På DIN server altså du ejer den?

Så følg guidsne på:

www.webcafe.dk

Du skal først installere: (i den nævnet rækkefølge)
Apache
PHP
MySQL
(og til din egen hjælp PHPMyAdmin)

Hvis ikke du ejer Serveren så kan du ikke rigtigt gøre andet end at skifte.
Avatar billede ahv Nybegynder
26. marts 2003 - 23:11 #2
Af gratis webhost med PHP og MySQL kan nævnes:

www.starthotel.dk
www.amok.dk
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
26. marts 2003 - 23:11 #3
det er min egen server men apache er da til linux er det ikke og skal man bruge det
Avatar billede ahv Nybegynder
26. marts 2003 - 23:12 #4
Jeg kører fint Apache på min Win XP prof, og mange kører Apache servere på deres windows spande.
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
26. marts 2003 - 23:16 #5
ok det er nok en stører opgave men det skal nok gå er der nogen der har nogle dybe links til de oven nævnte filer
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
26. marts 2003 - 23:30 #7
vil det sige at dette kan kører på en vilken om helst windows og ikke nødvendig på en win 2000 adv server kan det lade sig gøre at kører det på en windows 95 måske og stadig have flere domæner og html php asp mysql eller phpadmin om man vil
Avatar billede ahv Nybegynder
26. marts 2003 - 23:33 #8
Du kan godt kører det på en Win 95 - Her skal der dog tages forbehold for nogle ting, men det gør de en opmærksom på i artiklerne.
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
26. marts 2003 - 23:33 #9
ok men så en 98 er det bedre
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
26. marts 2003 - 23:38 #10
php er en tar fil hvordan håndterer man den
Avatar billede ahv Nybegynder
26. marts 2003 - 23:39 #11
Jeg har selv haft det installeret på:

Win 95 <- Her havde jeg lidt problemer især med den nyere version af alle tingene.
Win 98 <- Har kun prøvet med ældre versioner, men der var ingen problemer.
Win XP Home & Prof <- Ingen problemer med de nyeste versioner.
Avatar billede ahv Nybegynder
26. marts 2003 - 23:40 #12
Du skal hente denne (angiver teksten onkring linket)

PHP 4.3.1 zip package [5,853Kb] - 17 February 2003
(CGI binary plus server API versions for Apache, Apache2 (experimental), ISAPI, NSAPI, Servlet and Pi3Web. MySQL support built-in, many extensions included, packaged as zip)
md5: 9c3304bbbc1c1603a3dfc60bf80ee04d
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
26. marts 2003 - 23:42 #13
hvad med mysql der er flere versioner
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
26. marts 2003 - 23:45 #14
koster det mysql noget eller har jeg misforstået noget
Avatar billede ahv Nybegynder
26. marts 2003 - 23:45 #15
Windows downloads
The Windows download contains both the Standard and Max server binaries. It also contains a version of the command-line client which uses the Cygwin library to provide command history and editing. Source code for the version of Cygwin we have used is available on this page.

Windows 95/98/NT/2000/XP  3.23.56 13.4M Pick a mirror
MD5: af8d57583e5c465069bb2db4a4877aaa | Signature
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
26. marts 2003 - 23:45 #16
satte lige flere point af da jeg får en meget god hjælp
Avatar billede ahv Nybegynder
26. marts 2003 - 23:46 #17
MySQL er ganske gratis.
Avatar billede ahv Nybegynder
26. marts 2003 - 23:49 #18
PHPMyAdmin tager du self.

- Download phpMyAdmin-2.4.0-php.zip
  (.php files)
Avatar billede ahv Nybegynder
26. marts 2003 - 23:50 #19
Det er enda en ny version :D Måske jeg skulle opgradere imorgen og se hvad der er kommet af forbedringer/rettelser
Avatar billede ahv Nybegynder
26. marts 2003 - 23:56 #20
Nu vil jeg smutte i seng - Godnat.

Når du nu installere alt dette og måske løber ind i et problem, så brug ekspertens søgefunktion til at finde svaret istedet for at oprette et spm. - Der er så mange som har stille de samme spm. gang på gang på gang ;o)
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
26. marts 2003 - 23:57 #21
ok takker for hjælpen prøver det lige så giver jeg point
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
27. marts 2003 - 12:23 #22
jeg er ked af at spørge men den søge funktion hvor og hvordan har aldrig vidst at den var der
Avatar billede ahv Nybegynder
27. marts 2003 - 12:56 #23
Oppe i højre hjørne her på Eksperten :o)
Der kan du søge i alle ekspertens spørgsmål - dog vil den ikke søge hvis der er æ, ø og å i din søgestreng.
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
27. marts 2003 - 13:00 #24
ok jeg har prøvet at søge på apache og og finder mest til linux jeg vile gerne kunne finde noget om windows opsætning af apache
Avatar billede ahv Nybegynder
27. marts 2003 - 13:38 #25
Så prøv at skriv:
windows apache
og hvis det er til windows 200 skriver du jo bare:
windows 2000 apache.

Der er da en vejledning til hvordan du opsætter apache serveren på Webcafe.
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
21. april 2003 - 23:43 #26
jeg lukker nu har opgivet det apache for en tid