Avatar billede haugez Nybegynder
26. marts 2003 - 14:36 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Brugere

Jeg kunne godt tænke mig at få en underside på min hjemmeside, hvor brugere har mulighed for at oprette sig og derefter få adgang tiil siden. De skal også kunne modtage nyhedsbreve og div. Hvor finder jeg nogle koder?
Avatar billede rosted Nybegynder
26. marts 2003 - 14:38 #1
Prøv en ASP eller PHP kategori. Her tror jeg i hvert fald ikke du finder noget
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2003 - 14:40 #2
Det kan du ikke med dhtml. Du skal istedet forsøge med PHP, da det jo kræver en database så du kan gemme informationer omkring brugeren, såsom email, brugernavn og password.
Avatar billede hmm10 Nybegynder
26. marts 2003 - 14:46 #3
cypermann >> database? - En alm. txt-fil kan godt indeholde info ;) Dertil kan man skrive og hente med php/asp.. meget indviklet, men kan lade sig gøre..
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2003 - 14:47 #4
det har du da ret i. Men ville blive bøvlet og uoverskueligt hmm10
Avatar billede haugez Nybegynder
26. marts 2003 - 14:59 #5
kan man ikke undgå det der php? Kan man ik bare gøre sådan som hmm10 siger med an text-fil?
Avatar billede rosted Nybegynder
26. marts 2003 - 15:29 #6
Jo det kan man godt, men det skal stadig være med PHP eller ASP (eller lign.)

Du kommer ikke uden om at der skal ske noget på serveren, og det kan der altså ikke med DHTML.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2003 - 15:35 #7
Det ville være dumt at lave det ud fra en .txt fil. Da du så skal have en linje med hver bruger. Og sker der det at den ikke deler linjen op kan der nemt gå kage i det. Orden og struktur siger meget hvis du vil videreudvikel dit system senere.
Derfor vil jeg stærkt anbefale dig at benytte en database såsom MySQL.
Avatar billede rosted Nybegynder
26. marts 2003 - 15:37 #8
Det er jeg helt enig i.
Avatar billede rosted Nybegynder
28. marts 2003 - 12:38 #9
?
Avatar billede haugez Nybegynder
01. april 2003 - 13:24 #10
har hentet mysql, men det er jo kun filer. ingen programmer!
Avatar billede rosted Nybegynder
01. april 2003 - 15:50 #11
Der findes masser af tutorials som kan hjælpe mig med at forstå hvad det er du er igang med. Det er ikke gjort på 2 sek. med nogle "koder".

Hvad der var galt med mit første svar, ja det forstår jeg ikke.
Avatar billede rosted Nybegynder
01. april 2003 - 15:51 #12
Du kan f.eks. starte på:

http://netcoders.dk

men der findes mange andre.
Avatar billede robbin Nybegynder
01. april 2003 - 15:51 #13
Avatar billede robbin Nybegynder
01. april 2003 - 15:52 #14
^^ den er faktisk perfect der er alt - du kan også bruge noget som hedder http://postnuke.dk - men det er ren php :D
Avatar billede haugez Nybegynder
02. april 2003 - 09:11 #15
Jeg har fundet ud af det værste, magler kun at få oprettet en database. Og det skal jeg vel bruge MySql til, ik? Men hvordan?