Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2003 - 17:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Popup oven i side

Hvordan laver man et sådan script som på siden http://1g.dk, hjælper med at lægge nogle login vinduer oven i et billede (øverst på siden). Hvordan får man det placerede præcist, osv.?

Jeg er ikke så stærk i JavaScript, så det ville være fedt med noget hjælp.

//Hjalte:)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
25. marts 2003 - 17:53 #1
Prøv at uddybe dit sp. - jeg fatter det nemlig ikke :)
Avatar billede angelod Novice
25. marts 2003 - 17:59 #2
Jeg er heller ikke med på hvad du mener.. Jeg ser ingen popup..
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
25. marts 2003 - 18:01 #3
Er heller ikke helt med, men hvis du søger et popup script, hvor du kan bestemme placeringen, kan du bruge:

<A HREF="#" OnClick="java script:window.open('fil.html','openwindow','width=450,height=500,toolbar=0,menubar=0,scrollbars=0,status=0,resizable=0, screenX=1,left=150,screenY=1,top=500')"> link</a>
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
25. marts 2003 - 18:04 #4
og så er der ingen grund til at skrive javascript i event-handleren.

<a href="#" onclick="window.open('....');return false;">link</a>
Avatar billede benjams69 Nybegynder
25. marts 2003 - 18:06 #5
hvad nu hvis man vil have en *.exe fil til at blive exekveret?!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
25. marts 2003 - 18:08 #6
benjams69 >> Er spørgsmålet uvedkommende, opret venligst et nyt spørgsmål
Avatar billede benjams69 Nybegynder
25. marts 2003 - 18:13 #7
Jamen ok - men det er fordi jeg ved at man også kan gøre det via et script, og så kunne det jo være at det var samme fremgangsmåde....
Jeg ville ikke bare sådan presse mig ind, hvis jeg ikke mente at det måske kunne hjælpe hjalte....

Sorry så!
Avatar billede funi Nybegynder
25. marts 2003 - 18:37 #8
Hej,

Hvad mener du med dit spg? - Er det vores lille nice ass' oppe i den ene side ? ;)

Den er lavet ved hjælp af div's layer med javascript, som bliver skjult og vist...

/Webmaster - 1g.dk
Avatar billede mhylle Nybegynder
25. marts 2003 - 19:15 #9
For at placere teksten præcist skal din '<span style' have: 'position: absolute;'.
Du kan så placere laget ud fra givne pixel værdier.
Hvis du vil have lag til at ligge ovenpå hinanden giver du hvert lag en z-index værdi.
Hvis jeg kan læse dit spørgsmål korrekt er det noget i retning af det her du har brug for:
<body>
<script language="JavaScript">
var isShowing = false;
if (document.layers) {
      visible = 'show';
      hidden = 'hide';
}
else {
    if (document.all) {
          visible = 'visible';
          hidden = 'hidden';
    };
}

function showhide(layername){
    if (document.layers) {
            themenu = document.layers[layername];
        };
    else {
        if (document.all) {
            themenu = document.all(layername).style;
        };
    if (isShowing) {
        themenu.visibility = hidden;
        isShowing = false;
    };
    else {
        themenu.visibility = visible;
        isShowing = true;
    };
}

</script>

<span id="login" onclick ="showhide('logonForm')">
Click på mig
</span>
<span id="logonForm" style="height: 25px; left: 485px; top: 78px; width: 400px; position: absolute;visibility: hidden;z-index:3;">
Hallå hallå
</span>
</body>
/Martin