Avatar billede slasher Nybegynder
25. marts 2003 - 14:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Add/remove programs

Er der en der kender løsningen på følgende spørgsmål:

Når man skal have adgang til Add/remove programs, for at slette et eller flere programmer, er det øverste afsnit af konsollen tom, og først når man scroller længere ned, kan man se de installerede programmer. Herefter kan man ikke få lov til at slette eller tilføje noget som helst. Dette gælder både som lokaladm. og adm. på netværket, samt som alm. bruger.

Jeg skal altså både have af vide hvorfor konsollen ser ud som den gør, samt have en løsning på selve adgangs problemet!

INFO:
Vi kører alm. NT netværk uden AD

75 point for hvert af spørgsmålene!

MT
Avatar billede serverservice Praktikant
25. marts 2003 - 16:08 #1
I kører Nt server og w2000pro workstations så? jvf. kategori
Avatar billede slasher Nybegynder
25. marts 2003 - 16:22 #2
>Dannyboy

Det er korrekt

MT
Avatar billede serverservice Praktikant
25. marts 2003 - 16:26 #3
Prøv at logge ind lokalt på en pc som administrator og test om du kan add/remove?
Avatar billede impulze Nybegynder
26. marts 2003 - 10:00 #4
dannyboyd >> det har han jo også prøvet: "Dette gælder både som lokaladm. og adm. på netværket, samt som alm. bruger"
Avatar billede serverservice Praktikant
26. marts 2003 - 11:10 #5
->impulze han har da ikke logget ind lokalt kun på pcén?
->slasher hvis du ikke opnår muligheden ve at logge på locally som lokaladmin - er fejlen:
1.Enten en system fejl  = Repair    eller
2.En lokal politik som forhindrer det.
Avatar billede serverservice Praktikant
26. marts 2003 - 11:23 #6
Fandt ikke lige det jeg håbede på i local sec. settings, men kig bare der er nogle settings til driverinstall.men jvf. services....lokalt
3.Services : windows installer
            windows management instrumentation
            windows management instrumentation driver extension
alle 3 services skal være started...er de det?
Avatar billede slasher Nybegynder
28. marts 2003 - 00:36 #7
>Dannyboyd Jeg er klar over, at der kan reinstalleres, men det vil vi gerne undgå. Det er ikke lokalpolitik. Jeg har alle de rettigheder der skal til når jeg logger på som adm. De tre services er startet. Har du set problemet før med at den øverste del af konsollen er tom?
Avatar billede serverservice Praktikant
28. marts 2003 - 19:08 #8
Nej har ikke set det problem før. Du skal prøve med en repair på een maskine. Det tar vel 20-25 min. Og se om det ikke hjælper.
Avatar billede slasher Nybegynder
11. november 2003 - 14:19 #9
Ingen svar der kunne accepteres