Avatar billede castrol Nybegynder
25. marts 2003 - 11:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilket Kabel???

Jeg vile lige høre om der er nogle der ved hvad det stik hedder som man skal bruge for at koble sig på internetet?
Jeg har et ganske normalt netkort, og stikket i mit væg er bare en normalt, som man bruger i ungdomsboligere og kollegier!
Jeg har kigget på dette, men er i tvivl om hvilket det er jeg skal bruge?

H005-812-2251 Crossed UTP Patch RJ45 kabel 100 meter Krydset UTP Level5 RJ45 kabel, med stik og protektorer(monteret), grå. 295,00
Yderligere beskrivelse Link
Krydset (crossed) netværkskabel til brug mellem 2 computere eller 2 hubs/switche.
Kablet er cat.5E (Enhanced) godkendt, og har båndbredde på op til 125Mhz.
Kan køre 10/100/1000Mbit i op til 100 meters afstand.

Er det sådan et jeg skal bruge?
Og kender i evt nogle andre steder hvor man kan få mellem 50-100 meter til en billigere pris?

M.V.H Brian!
Avatar billede Brian Moos Lindberg Praktikant
25. marts 2003 - 11:44 #1
jeg kan ikke forestille mig at det er et cross-kabel du skal bruge... - men hvad det så hedder ved jeg ikke...
Avatar billede Brian Moos Lindberg Praktikant
25. marts 2003 - 11:45 #2
- er det ikke bare noget med at kontakte system adminitratoren... ?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
25. marts 2003 - 11:45 #3
Her kan du få billigt kabel:
http://www.techno-consult.dk/

//akj
Avatar billede Brian Moos Lindberg Praktikant
25. marts 2003 - 11:45 #4
administratoren... stik mig en staveplade...
Avatar billede popsy Novice
25. marts 2003 - 11:45 #5
Det hedder bare et rj45kabel, det må ikke være krydset (crossed)
Avatar billede riversen Nybegynder
25. marts 2003 - 11:46 #6
der står jo hvornår du skal bruge krydset kabel, så hvis det er sådan din situation er, så skal du bruge det
Avatar billede popsy Novice
25. marts 2003 - 11:46 #7
Avatar billede runberg Nybegynder
25. marts 2003 - 11:58 #8
Hvilket kollegie / ungdomsbolig er der tale om??
Avatar billede castrol Nybegynder
25. marts 2003 - 12:20 #9
Jeg har et netkabel tilsluttet nu, men det er ikke langt nok,Hvordan kan jeg se hvilket kabel det er?
For så ville det jo være en hel del nemmere at finde ud af!
Avatar billede castrol Nybegynder
25. marts 2003 - 12:21 #10
Det er bare en almindelig boligblok, som der er ungdomsboliger i!
Avatar billede kenp Novice
25. marts 2003 - 13:57 #11
hold de 2 ender sammen (side mod side) hvis de er ens i kabelfarve række følgen, så er det et "lige"

ellers kig her:
http://www.brinck.dk/patch.asp