Avatar billede atom*izer* Nybegynder
25. marts 2003 - 09:47 Der er 3 kommentarer

Soyo Dragon Plus Multiplier og FSB spm.

Hey.
Jeg har et problem med ovenstående bundkort.

1. Da jeg fik kortet kunne jeg køre 145 Mhz fsb <--ik imponerende :/ Men siden da er det blevet dårligere og dårligere og nu kan jeg kun køre 135 Mhz fsb. Jeg har prøvet at disable alle enheder og lader rammene køre default speed men det hjælper bare ikke. Kan det være min chipset cooler som ikke er god nok? Jeg har søg på google og de kan næsten allesammen køre 150 Mhz. En anden ting er at når hvis jeg stiller fsb til mere end 133 Mhz skal jeg trykke på reset for at få gang i den. DVS. når jeg tænder min pc stopper den under post men trykker jeg på reset kører den fint. Det er ikke min cpu da den er låst op og jeg har prøvet at sætte multiplier ned.

2. Der står i manualen til bundkortet at den skal kunne gå op til multiplier 14 men den går kun op til 12 :( Jeg har lige fået låst min XP1800 op og det er ret træls jeg ikke kan komme højere op.

/UPDATE: Jeg har nu prøvet at udskifte min chipset cooler til en meget størrer men uden held. :(
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
25. marts 2003 - 11:11 #1
Og du har prøvet at skifte kølepasta'en på CPU'en? Hvad har du sat Vcore til?
Avatar billede atom*izer* Nybegynder
25. marts 2003 - 12:28 #2
Jeg bruger artic silver<-- eller hva det nu hedder. Der er fint med kølepasta på og jeg har en ok køler. Min cpu er 37 grader idle ved 1566 mhz default vcore. jeg har også prøvet at sætte vcoren op men det er ikke min cpu fordi jeg har prøvet at sætte multiolier ned til 6 og jeg har også prøvet med en anden cpu.

Jeg synes næsten kun der er en ting tilbage og det er mine ram. Men det kan jeg dog heller ik helt forstå da de kører standard hastighed.

Jeg er synes jeg har prøvet alle muligheder, det eneste jeg kan se nu er enten bundkortet som fucker eller en indstilling i bios som jeg ikke har tænkt på.

Jeg har prøvet med alle opdateringer til min bios uden held.

MHT. multiplieren så er det efter bios update kvxa2ba3 at min multiplier kun gør til 12. I de ældre går den til 14. Men bruger jeg en gammel bios kan boardet ikke boote op, jeg gætter på det er min CPU som ikke er understøttet i de ældre revisioner.

Jeg er virkelig desperat. :(  Hvis jeg havde penge ville jeg skille mig af med dette board og købe et nyt.
Avatar billede peterbo Nybegynder
19. maj 2003 - 20:32 #3
Jeg kører XP 1800+ som en 2000+ (144*11.5)uden problemer og ekstra kølere. Chipsætkøleren er standard og CPU køleren er Silent Viking.
Dog skal du for at opnå stabilitet sætte Vcore voltage op med 0.100. På min egen PC ligger temp på mellem 52 og 56 grader når Vcore er sat op med 0.100