Avatar billede japlex Nybegynder
24. marts 2003 - 22:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Applet

Jeg er absolut uerfaren indenfor JAVA men har alligevel brug for at programmere en applet til internetbrug.

Opgaven lyder således.

En bruger skal i et tekstfelt kunne indtaste en gadeadresse og derefter klikke på en knap. En forespøgsel i en MySQL db med adressen som argument skal herefter udvælge tilhørende sagstitler. Disse sagstiler skal så skrives i en html genereret tabel.

En meget simpel opgave der hurtigt ville være løst i ASP.

Jeg har installeret JAVA SDK 1.3.0 og har en notesblok som editor og javac i c-prompten som kompiler. Derudover har jeg installeret NuSphere MySQL suite med bl.a. MySQL, Apache og PHPMyAdmin.

Selve SQL forespørgslen behøver jeg ikke hjælp til, men har alstå behov for en komplet løsning og sikkert også en del hjælp til gennemførelsen af den. Derfor de mange point.

Håber på frisk og hurtig hjælp. Jeg arbejder hele dagen i morgen på problemet, men indlæg allerede nu er velkomne.
Avatar billede disky Nybegynder
25. marts 2003 - 07:15 #1
Vi laver ikke komplette løsninger til folk, vi hjælper med specifikke problemmer.

Du siger den nemt kan løses i ASP, så lav den enten i ASP eller benyt javas JSP model til det.

Der er ingen grund til at bruge Applet's til sådanne noget.
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
25. marts 2003 - 08:25 #2
Hvad har du lavet indtil nu?
Avatar billede japlex Nybegynder
25. marts 2003 - 12:30 #3
magoo2000 >> Ingenting indtil nu, men vi går igang nu!!

Så al hjælp er velkommen!
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
25. marts 2003 - 13:29 #4
Skal det løses med en browser? Så kan du evt. benytte Applets eller JSP, men det kræver lidt mere af programmøren.
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
25. marts 2003 - 15:09 #5
For at hjælpe dig selv burde du hente et udviklingsmiljø... F.eks. JCreator fra www.jcreator.com - det kan du få i en gratis version.

Skal det laves i en browser?
Avatar billede disky Nybegynder
25. marts 2003 - 15:35 #6
Jeg vil nok foreslå et andet værktøj.

Med fordel kan du hente SunOne fra www.javasoft.com som er et af de absolut bedste udviklingsværktøjer der findes.
Avatar billede japlex Nybegynder
02. april 2003 - 00:30 #7
jeg lukker