Avatar billede jesperp Nybegynder
24. marts 2003 - 10:24 Der er 5 kommentarer

Hvordan holder man sig bedst opdateret

Hej Eksperter!

Sidder og er ved at opdatere min IIS 5.X men hvor mange opdateringer har jeg allerede? Er der en nem måde at holde styr på sine opdateringer "patches" ?? Hvordan klare i opgaven?

Jesperp
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. marts 2003 - 10:32 #1
Jeg mener at du kan få en oversigt over hvad du har installeret af patches og updates på windows update hjemmesiden, den undersøger dit system og giver dig en liste, prøv der først.

Ellers kan du i kontrol panel - tilføj/fjern programmer se hvad der er installeret
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. marts 2003 - 10:34 #2
Jeg klare mig i øvrigt selv ved at der føres logbog over alle mine servere, hvor alt af betydning optegnes, herunder også sikkerhedsupdates og patches. Dette er en rigtig god ide, da du så har dokumentation for hvad der er foretaget
Avatar billede imv29 Nybegynder
24. marts 2003 - 15:01 #3
netop til dette har microsoft lavet "Baseline Security Analyzer".
intall den, scan den maskine du har IIS på, og den ordener resten.
du kan få den her.
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/TechNet/Security/tools/tools/MBSAHome.ASP
det er dog som du selv er inde på altid en god ide at holde sig opdateret med hvad der sker, hvilket kan være ret forvirrende, et godt sted at starte er her.
http://www.microsoft.com/security/mstpp.asp
Avatar billede imv29 Nybegynder
24. marts 2003 - 15:05 #4
hov der var jeg måske lidt for hurtig, hvis det du leder efter bare er en oversigt over hvad du allerede har patchet, kan du se det under windowsupdate, under punktet "installationsoversigt"
Avatar billede jesperp Nybegynder
03. april 2003 - 17:47 #5
hmm.... installationsoversigten... giver den ikke kun en liste over updates til windowskernen? syntes ikke den tager updates med til IIS og andre windowsprg!