Avatar billede dummernik Nybegynder
24. marts 2003 - 07:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Adgang nægtet

Jeg har instaleret XP i NTFS filsystemet efter at have kørt dual boot med W98se og XP'eren fordi jeg ikke kunne komme på nettet med Netexpress, nu har jeg fået et nyt Netkort og har kun installeret XP Professional og så sker der det at jeg ikke kan få adgang til mapper jeg selv har lavet, jeg kan heller ikke slette dem.
Er der nogen der kan hjælpe?
PS: det er kun mig der står som bruger

Poul
Avatar billede resten Nybegynder
24. marts 2003 - 07:47 #1
Hvis du pludselig har fået mapper du ikke kan komme ind i efter en formatering af xp skal du gøre dette.

1:Åbn Windows Stifinder, og find den fil eller mappe, du vil overtage ejerskabet af.

2:Højreklik på den ønskede fil eller mappe, klik på Egenskaber, og klik derefter på fanen Sikkerhed.

3:Klik på Avanceret, og klik derefter på fanen Ejer.

4:Klik på den nye ejer i boksen Overfør ejerskab til.

5:(Valgfrit) Du kan skifte ejer for alle underobjektbeholdere og objekter i træstrukturen ved at markere afkrydsningsfeltet Erstat ejer af underbeholdere og objekter

6:Evt skal du ind i mappe visninger og fjerne hakket i simpel fildeling dette gøres i kontrolpanelet.
Avatar billede dummernik Nybegynder
24. marts 2003 - 08:09 #2
Den udgave af XP jeg kører er XP Professional og jeg kan ikke fjerne skrivebeskyttelsen i stifinder og når jeg højreklikker og vælger egenskaber står der kun generelt/deling og tilpas og når jeg klikke på deling kan jeg ikke gøre mappen privat.

Poul
Avatar billede resten Nybegynder
24. marts 2003 - 08:12 #3
Du skal ind i mappe visninger og fjerne hakket i simpel fildeling dette gøres i kontrolpanelet.
Avatar billede dummernik Nybegynder
24. marts 2003 - 08:31 #4
Mener du Mappeindstillinger i Komtrolpanelet ?

Poul
Avatar billede resten Nybegynder
24. marts 2003 - 08:34 #5
Jeps.
Avatar billede dummernik Nybegynder
24. marts 2003 - 08:50 #6
I mappeindstillinger under vis kan jeg kun se brug enkel fildeling, der har jeg fjernet fluebenet, er det det?
Poul
Avatar billede resten Nybegynder
24. marts 2003 - 08:53 #7
Ja du skal fjerne hakket i brug enkel fildeling og ellers gøre som jeg skrev længre oppe.
Avatar billede dummernik Nybegynder
24. marts 2003 - 08:58 #8
Det hjalp ikke, heller ikke i stifinder
Poul
Avatar billede resten Nybegynder
24. marts 2003 - 09:00 #9
Du finder den mappe du ikke kan åbne og følger den guide som jeg har skrevet til dig.
Avatar billede dummernik Nybegynder
24. marts 2003 - 09:10 #10
Tusind tak, det hjalp, selvom jeg var lidt usikker på hvad der skete
Poul
Avatar billede resten Nybegynder
24. marts 2003 - 09:11 #11
hehe :-)