Avatar billede arnor Nybegynder
13. november 2000 - 20:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Dynamik

Er JavaScript dynamiskt? Hvis ja/nej så hvorfor?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
13. november 2000 - 20:19 #1
Definer dynamisk :o)

Det er dynamisk i den forstand at det kan frembringe et dynamisk resultat.
Avatar billede nixen Nybegynder
14. november 2000 - 01:15 #2
tigerdyr>> hård afvisning!
arnor>> Definer dog!
Javascript er dynamisk i bl.a. den henseende at det er en del af dynamisk HTML. Men jeg er i tvivl om hvad du mener..
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. november 2000 - 01:19 #3
Ja.

Med jevascript kan du få dine sider til at tilpasse sig til den situation de bliver set i og lave dialoger med brugeren.
javascript programmer kan sågar tilpasse sig selv ved at generere kode som de så udfører.
Avatar billede nixen Nybegynder
14. november 2000 - 01:30 #4
jakoba>> Ja.

Men det er jo mere en del af dhtml selv.. Javascript er vel snarere mindre dynamisk end de fleste programmeringssprog. Da det stort set er utypet er det måske bare lettere at lege med til mindre programmer - det rammer så bare hårdt tilbage når man prøver at løfte meget tunge opgaver :-(
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. november 2000 - 01:50 #5
nixen>>
Enig i at javaScript er \"BASIC for Internet\", fint til småopgaver og surt til store.
men \"del af dhtml\"? javascript og livewire blev opfundet adskillige år før dhtml, det blev så taget med som byggesten til dhtml bagefter.
Avatar billede nixen Nybegynder
14. november 2000 - 01:58 #6
Det har du jo ret i, det bliver bare ikke (to the best of my knowledge) brugt til ret meget andet end
(a) at skabe dynamisk indhold på klienten
(b) form-validering

a) foregår jo igennem browserens DOM (ja, det gør form validering jo faktisk også) og nogle gange på CSS - såehh.. Jeg ved godt at du har ret, jeg svarede bare udfra min opfattelse af hvad det er idag :)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
14. november 2000 - 09:01 #7
*hehe* to uddybende forklaringer til mit svar :o)
Men uden nærmere definition på hvad arnor mener med dynamisk kommer vi vist ikke nærmere et konkret svar
Avatar billede arnor Nybegynder
14. november 2000 - 09:07 #8
Dettte er vist accetabelt (jeg har i hvertfald lært noget nyt), efter min mening, men jeg havde ide om at i forhold til ASP, hvor forskellige bruger kan få forskellige oplysninger fra samme sted mha db, at det ville være dynamik og efter min bedste forståelse så kan JS det ikke og der med evt. ikke dynamisk :-)