Avatar billede flemming_s_b Nybegynder
23. marts 2003 - 19:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd på divX kortfilm

Jeg har en kortfilm hvor der i egenskaber står:
Video codec - DivX
audio codec _

Der er ingen lyd.

Jeg har AC3 installeret og jeg kan se alle andre film, undtagen denne lille kortfilm (The Cathedral).
Kan jeg debugge avi-filen og se hvilke codec jeg skal bruge eller er der andre måder jeg kan aflæse hvilket codec jeg skal bruge.
Jeg har: Xvid, DivX 5.02, AC3filter, ffdshow installeret
Avatar billede tgk89 Nybegynder
23. marts 2003 - 19:18 #1
download Nimo codec pack build 5 - 7 hedder den hvist.. den afspiler alt.. havde samme problem en gang!
Avatar billede hermandsen Juniormester
23. marts 2003 - 19:24 #2
Installer IKKE Nimo!! Så får du bare flere problemer!!

Hent GSpot (www.divx-digest.com/software/gspot.html) og find ud af hvilket codec der er brugt til lydsiden... Når du har fundet ud af det, finder du det rigtige codec og installerer det!!
Avatar billede codemasterz Nybegynder
23. marts 2003 - 19:40 #3
Det er rigtigt hvad tgk89 siger, du skal ha Nimo codec pack build 5 - 7 for at få lyd... Det skulle jeg ihvertfald....
Avatar billede flemming_s_b Nybegynder
23. marts 2003 - 19:41 #4
Nimo duer ikke (som Hermandsen siger) det er min erfaring. Jeg har brugt det program som Hermandsen siger og det kan vise hvad som skal hentes, regtigt dejligt værktøj.

Nu skal jeg så hente adpcm-codec, men det findes ingen steder ?????
Avatar billede hermandsen Juniormester
23. marts 2003 - 19:51 #5
Avatar billede superdagg Nybegynder
25. marts 2003 - 22:29 #6
Jeg har god erfaring med Nimo Codec Pack, dog ikke med den seneste (7), men 6 virker perfekt!