Avatar billede sorenstrom Nybegynder
23. marts 2003 - 03:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af mail

Jeg er ikke sikker på om jeg er havnet i den rette kategori, men:

Jeg skulle gerne have opsat en Domino-server, så jeg kan sende og hente post. Jeg får følgende fejlmeddelelse:
"No route found to domain hotmail.com. Check server, Connection and Domain documents i Name and Adress Book".

Er der nogen, der kan hjælpe mig?

/Søren
Avatar billede jogii Nybegynder
23. marts 2003 - 10:58 #1
Hvilken server version har du installeret?
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
23. marts 2003 - 18:19 #2
Jeg har installeret version 5.06a
/Søren
Avatar billede karstenv Nybegynder
24. marts 2003 - 08:56 #3
Var det en test mail du senddte eller er det den samme besked du får på alle mails?

KarstenV
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
24. marts 2003 - 17:13 #4
>>KarstenV
Jeg får samme besked, uanset hvem jeg sender til
Avatar billede maxram Nybegynder
24. marts 2003 - 17:37 #5
Du bør starte med at checke det den egentlig beder om.
Server: Kører Notes-serverens router ? Det kan du checke ved at skrive "sh ta" (uden ") på serveren konsol (det DOS-agtige vindue).
Kører serverens SMTP-task ? Dette finder du også et svar på i tidl. nævnte kommando.
I listen der kommer ud på en sh ta kommando vises de aktive Notes-processer på serveren. Der er sikkert en lang liste; men det du skal kigge efter er om der står "router" og "SMTP Server" i nogen af linjerne.
Hvis der IKKE gør det, så start dem med hhv. "load router" og "load smtp" (igen uden ").

Connection dokumenter: Det er principielt nok med eet enkelt connection dokument: nemlig det som SMTP-processen skal bruge for at sende/modtage mail til/fra internettet.
Dette forudsætter du har Administrator-klienten installeret på enten serveren eller en anden maskine, som du kan bruge til at komme i forbindelse med serveren.
Når du har startet administratoren, så gå hen på det sidste faneblad "Configuration" og under "Server" (ude til venstre) vælger du "Connections".
Hvis der ikke allerede er oprettet et connection-dokument med følgende karakteristika, skal du oprette et som følger:
>BASICS:
Connection type=STMP
Source server="din servers navn"
Connect via=Direct connection
Destination server=All internet hosts
Destination domain=internet
>Replication/routing:
Replication task=Disablet
Routing task=SMTP Mail Routing
...resten er egentlig lige meget i dette tilfælde...
>Schedule:
Connection=Enabled
Connect at times, repeat interval mv. giver vist sig selv...
>Comments:
Tjaaa....
>Administration:
Owners/Administrators...bør være navnet på en administrator der er oprettet i Name and Address Book.

En lang smøre ! Håber det giver mening og er læseligt.

/Michael.
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
02. april 2007 - 18:01 #6
Lukket